Новини для українців всього свту

Saturday, Apr. 17, 2021

Рупори Кремля спробували повернутися

Автор:

|

Березень 04, 2021

|

Рубрика:

Рупори Кремля спробували повернутися
«Перший Незалежний» пробув в етері всього годину

«Перший Незалежний» прогнали з етеру вже за годину.

«Шукають способи»
Коли президент України запровадив 2 лютого в дію санкції Ради національної безпеки й оборони України (РНБО) щодо Тараса Козака, народного депутата проросійської парламентської фракції «Опозиційна платформа — За життя» і заблокував на п’ять років його телеканали «112», NewsOne і ZIK, які насправді належать Вікторові Медведчуку, куму Путіна, Олексій Харченко, експерт зі стратегічних і кризових комунікацій України, зауважив: «Згідно з нормою закону «Про боротьбу з тероризмом», працівники каналів, отримуючи гроші з Росії, також могли б стати об’єктом санкції».
Але цього не сталося й працівники заблокованих каналів продовжили свою діяльність на порталі YouTube і в Facebook, де отримали після заборони їм телемовлення ще по 30 тис. користувачів. Зокрема, загальна аудиторія трьох телеканалів у соціальній мережі зросла до 1,2 млн. підписників.
Працівники заблокованих каналів також спробували повернути телевізійний етер. Як повідомив 18 лютого Олександр Ткаченко, міністр культури та інформаційної політики, вони зареєстрували товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «Медіахолдинг «Новини». «Шукають юридичні способи, аби знову запустити трансляцію кремлівської пропаґанди в наш інформаційний простір. Кожен із них «скинувся» на створення ТОВ по 1 грн. Таким чином, статутний капітал ТОВ «Медіахолдінг «Новини» — 100 гривень», пояснив урядовець,
В інтернетному виданні «Детектор медіа» дізналися, що медіахолдінг претендує на ліцензію Національної ради з питань телерадіомовлення. Валентин Коваль, перший заступник її голови, пояснив: «Це можливо, якщо новий канал не буде пов’язаний із особами, щодо яких запровадили санкції». А Ольга Герасим’юк, голова Нацради, підтвердила: «Згідно зі законом, у медіахолдингу Медведчука є шанси на ліцензії. Це можливо за відсутності низки юридичних бар’єрів».
24 лютого «Детектор» повідомив, що працівники заблокованих каналів створюють нове телебачення на базі львівського реґіонального «Першого незалежного». Його засновник Роман Любицький, член Всеукраїнського об’єднання (ВО) «Свобода», запевнив, що юрист, якому він доручив продати канал, не попередив, що власником «Першого незалежного» стане «Медіахолдінг «Новини».
Та медіаексперт Отар Довженко пояснив: «Любицький був номінальним, підставним власником. Це просто львівський менеджер, на якого оформлювали різні медіаактиви. Ці карликові мовники організовані як інформаційні канали «на мінімалках», але мають супутникові ліцензії. Гадаю, це чистий бізнес — створення і вирощування «розсади» каналів. Ідеології тут немає, тому Любицького, який стверджує, що не знає про те, кому продали канал від його імені, немає за що хейтити».
Попри це, наступного дня Львівська міська організація ВО «Свобода» запевнила, що витурила з неї Любицького. І пояснила, що вважає неприпустимою будь-яку співпрацю з колаборантами.

Божа кара?
26 лютого працівники заблокованих каналів розпочали мовлення в етері «Першого незалежного». Руслан Коцаба, колишній ведучий NewsOne і новий співвласник «Медіахолдингу «Новини», розповів, що у Києві облаштували для цього студію.
Однак Валентин Коваль зауважив: «Якщо люди створюють ТОВ зі статутним фондом 100 грн, а виходять зі студії, яка коштує десятки тисяч доларів, то зрозуміло, що не статутний капітал був спрямований на створення цього продукту».
Але В’ячеслав Піховшек, його інший телеведучий, котрий також працював на заблокованих каналах, повідомив того ж дня: «Перший Незалежний» відімкнули від мовлення через годину від початку етеру. Телекомунікаційні кабельні провайдери отримали вимогу від Служби безпеки України (СБУ) не надавати жодних послуг телеканалу, попри офіційні договори й угоди».
Перший заступник голови Нацради з питань телебачення і радіомовлення пояснив: «У нашій системі документообігу є лист від СБУ про можливі загрози інформаційній безпеці у зв’язку з початком мовлення «Першого незалежного». Якщо мовлення «Першого незалежного» було на межі порушення законодавства, яке раніше призвело до відключення «112 Україна», ZIK і NewsOne, могло було звернення щодо відімкнення до операторів супутникового зв’язку та до провайдерів програмної послуги».
Свою чергою, Олексій Данилов, секретар РНБО, запевнив на брифінгу: «Те, що стосується ситуації з супутниками й іншими речами, це господарські справи тих людей, які цим займаються. Ми до цього не маємо ніякого стосунку». Але додав: «Якщо канал, новий, старий або якийсь інший, буде порушувати українське законодавство, якщо він буде працювати, скажімо так, на користь іноземної держави, він терміново буде потрапляти під санкції апарату РНБО для заслуховування на засіданні РНБО. Такого свавілля, яке було до певного часу, ми не допустимо».
В етері ток-шоу «Свобода слова Савіка Шустера» п. Данилов на запитання «Що сталося з тим телеканалом? Чому він припинив мовлення?» відповів: «Може, якась технічна помилка. Ми не знаємо. Потрібно розбиратися. А, може, це Божа кара?». Водночас, зауважив: «РНБО може ввести санкції проти згаданого телеканалу в разі порушення ним законодавства або роботи на державу-аґресорку. Ми збираємо всю інформацію, що стосується засобів масової інформації. Ми відстежуємо всі ці процеси. Якщо канал не порушує українське законодавство, у нього не буде жодних проблем».

«Загін самогубців»
Єгор Бенкендорф, новий президент «Першого незалежного», котрий теж працював на заблокованих каналах, запевнив: «Незабаром відновимо мовлення на супутнику та в кабельних мережах. Для цього у нас є всі можливості».
Але 1 березня провайдер «Мережа Ланет» повідомив, що розірвав 26 лютого договір про співпрацю з телеканалом «Перший незалежний» через зміну кінцевого бенефіціара телеканалу, про яку йому не повідомили. І пояснив: «Керівником каналу став Павло Єгоричев, представник медіагрупи Тараса Козака, котрий нещодавно потрапив до санкційного списку РНБО. Вважаємо, що повідомлення контраґента про зміни у структурі власності, відповідний перегляд умов співпраці та переоформлення договору є необхідними вимогами, які телеканал намагався обійти. З огляду на це й враховуючи, що у структурі власності «Першого незалежного» відтепер є представник медіагрупи підсанкційних Козака та Медведчука, продовження співпраці з каналом неможливе».
Провайдер наголосив: «Ми розуміємо, що відпрацьована схема скупки медіаактивів із налагодженими договорами дистрибуції та ліцензіями дозволяє швидко запустити медіаресурси, зокрема пропаґандистські. Але ми дотримуємось чіткої позиції проти використання цієї можливості з метою завдання шкоди безпеці медіапростору України. А також закликаємо колег по ринку відповідально ставитись до підбору партнерів для співпраці та не продовжувати співробітництво з такими ресурсами».
На порталі «Українська правда» процитували коментар із цього приводу одного з депутатів проросійської парламентської фракції «Опозиційна платформа — За життя»: «Все, що Вітя (Медведчук. — Авт.) зараз спробує збудувати нове, його так само заберуть. Це просто загін самогубців, які готові ризикнути своїм майном і життями. Але нічого з того не буде. Буде, як і зараз, — якісь 3 тис. переглядів у YouTube.
Як повідомляв «Міст», в Україні заборонили проросійські пропаґандистські телеканали.

Ігор Голод

Коментарі експертів
Дмитро Сіманський, політтехнолог:
— Новому холдингу Медведчука буде дуже важко або ж навіть неможливо досягнути того рівня впливу на українців, який був у «112 Україна», ZIK і NewsOne. Медведчук і його російські партнери дуже довго вибудовували ту структуру пропаґанди та брехні, яка зараз називається «Медіахолдинг «Новини». Це буде нелегко в умовах, коли держава почала активно протидіяти аґентам впливу Росії в Україні.

Отар Довженко, медіаексперт:
— Відновити медійний вплив Медведчуку не вдасться — це, радше, схоже на спробу продемонструвати новий виток «репресій проти свободи слова», коли влада заблокує розвиток цього нового «незалежного» медіа, заснованого сотнею проросійських пропаґандистів уже без формального зв’язку з Козаком чи зі самим Медведчуком.

Олександра Глущенко, медіаексперт:
— У «Першого незалежного» немає шансів стати всеукраїнським. У загальнонаціональні мультиплекси конкурс не передбачається, в реґіональні також шанси пробитися малі, ну, бо це ж не реґіональний канал.

Дмитро Бачевський, медіаексперт і політтехнолог:
— РНБО на підставі даних від СБУ про те, що за допомогою «Першого незалежного» відбувається реінкарнація закритих телеканалів, яка створює загрозу національній безпеці України, може прийняти рішення про впровадження санкцій проти нових власників телеканалу й не допустити його мовлення.

About Author

Meest-Online