Sunday, May. 16, 2021

У космосі виявили систему зі шести зірок, які затьмарюють одна одну

Квітень 18, 2021

У космосі виявили систему зі шести зірок, які затьмарюють одна одну

Астрономи вперше знайшли систему з трьох затемнено-подвійних зірок. Як повідомляє Центр космічних польотів ім. Годдарда NASA, система TIC 168789840 може допомогти дослідникам збагнути, як формуються такі об’єкти.
Затемнено-подвійними називають близькі подвійні зорі, які, обертаючись навколо спільного центру мас, затуляють одна одну. Це стає можливим у тому випадку, коли площина орбіти світил близька до променя зору спостерігача.
Подвійні затемнені зірки зустрічаються рідко. 2019-го вчені знали лише про 150 таких об’єктів. Ще рідше спостерігають затемнені системи з великим числом світил. До прикладу, нещодавно відкрили лише третю систему, що складається з двох затемнено-подвійних зірок.
Перша система, що містить у собі три затемнено-подвійні зірки, розташована на відстані близько 1,9 тис. світлових років. Дві пари, А і С, які складаються зі затемнено-подвійних зірок, роблять один оберт навколо спільного центру мас за 1,57 і 1,3 дня відповідно, а також один повний оберт навколо одна одної за 3,7 року.
Інша затемнено-подвійна зірка, В, складається зі світил, що обертаються одне навколо одного з періодом 8,2 дня, і здійснює один оберт навколо пари А і С за 2 тис. років.
Попри те, що TIC 168789840 — не перша відома система зі шести зірок, це перша система, де всі зірки затьмарюють одна одну. Астрофізики вважають, що А і С колись були молодою подвійною зіркою, повз яку пройшла третя одиночна зірка В. Це призвело до її гравітаційного захоплення, а також викликало збурення в навколишній газопиловій хмарі, внаслідок якого у кожного з компонентів потрійної системи зародилися компаньйони.
Як повідомляв «Міст», астрономи виявили галактичний канібалізм.