Tuesday, Oct. 19, 2021

На МКС виявили невідомі науці мікроби

Квітень 14, 2021

На МКС виявили невідомі науці мікроби
Міжнародна космічна станція

Чотири невідомих науці штами бактерій виявили в різних місцях на Міжнародній космічній станції (МКС). Мікроорганізми знайшли у верхній панелі дослідницької станції, в куполі, на поверхні обіднього столу і в старому HEPA-фільтрі, який відправили на Землю 2011 року. Фахівці розповіли, що три з чотирьох штамів були виділені ще в 2015-2016 рр. Нові ж бактерії виявили вчені зі США й Індії.
Всі чотири штами належать до родини бактерій, що мешкають в ґрунті та прісній воді. Біологи зазначили, що ці бактерії не можуть нашкодити людині, навпаки, бувають корисні для флори, адже мікроорганізми беруть участь в азотфіксації і можуть боротися з патогенами рослин.
Лише один із штамів, знайдений у HEPA-фільтрі, ідентифікували як Methylorubrum rhodesianum. Решта три штами виділили і віднесли до нового виду, бактерії отримали найменування IF7SW-B2T, IIF1SW-B5 і IIF4SW-B5. Генетики Південно-Каліфорнійського університету запропонували назвати новий вид Methylobacterium ajmalii на честь відомого індійського ученого Аджмал Хана.
Фахівці зазначили, що поява пов’язаних із рослинністю бактерій не дивна, позаяк на МКС вирощують різні види овочевих культур, приміром, помідори і салату. Також генетики заявили, що сподіваються на нові відкриття, адже космонавти зібрали на станції близько 1 тис. взірців, які очікують відправлення на Землю.
NASA й інші космічні аґенції тривалий час ведуть моніторинг мікробного середовища МКС. Зокрема, восени 2015-го фахівці виявили на станції бактерії та гриби, в т. ч. мікроорганізми, потенційно небезпечні для життя космонавтів.

Олена Івашків, «Вголос»

До слова
Терміни експлуатації МКС продовжать до 2028 року. Про це повідомив Юрій Гідзенко, заступник голови Центру льотної експлуатації космічних апаратів і засобів виведення російської Ракетно-космічної корпорації «Енергія». «Ми вже зараз про це думаємо, і рішення про це на верхніх рівнях влади прийняли, щоб станція літала до 2028 року», — поінформував він. Чиновник зазначив, що утворені тріщини на МКС не вплинуть на зменшення терміну роботи станції. Раніше російські космонавти заклали герметиком першу тріщину в проміжній камері модуля «Зірка». Другу усунули незабаром після цього.
Як повідомляв «Міст», на МКС відправили українсько-американську ракету.