Tuesday, Apr. 20, 2021

Українець запатентував молекулу пам’яті

Березень 04, 2021

Українець запатентував молекулу пам’яті
Олег Лущак

Олег Лущак, науковець із Івано-Франківська, знайшов молекулу у родіолі рожевій, що росте у високогір’ї Карпат. Він каже, що проєкт був дуже дорогим і ризикованим — колеги давали лише 1 % зі ста, що буде успіх. Ця історія почалася вісім років тому: біохімік Лущак, вивчаючи цілющі властивості родіоли рожевої з карпатського високогір’я, припустив, що не весь її потенціал розкрито. Тож узявся шукати на свої дослідження спонсорів. Ідеєю українця зацікавилися у Німеччині. Там Олег зробив відкриття — екстракт родіоли покращує пам’ять. Тож запропонував шукати далі єдину молекулу, на основі якої можна було б розробляти ліки.
За вісім літ науковці перевірили мільйони молекул. І таки знайшли ту, що може відновлювати втрачений із віком контакт між нервовими клітинами. Іншими словами — відновлює пам’ять і здатність організмів вчитися. Сенсаційне відкриття науковці запатентували. Кажуть, це перспектива знайти реальні ліки. Приміром, від хвороб Альцгеймера та Паркінсона. От лише частка українського вченого у цьому патенті — трохи більше 1 %. Оскільки його тут тільки мізки. Німці ж витратили на дослідження колосальну суму — 1,5 млн EUR.  Український науковець мріє почати дослідження на людях. І волонтери вже є. От тільки знову усе впирається у відсутність грошей.
Як повідомляв «Міст», процес старіння можна сповільнити, але не зупинити.