Новини для українців всього свту

Monday, May. 10, 2021

Віктор Андрієнко: «Диктатура довго не живе»

Автор:

|

Лютий 18, 2021

|

Рубрика:

Віктор Андрієнко: «Диктатура довго не живе»
Віктор Андрієнко

У фільмі Олега Сенцова й Ахтема Сеїтаблаєва «Номери» ролі виконали актори Віктор Андрієнко, Віктор Жданов, Максим Девізоров, Марія Смолякова й інші. У створені антиутопічної драми також взяли участь хореографиня Олена Шоптенко та композитор Мілош Єлич за участі фронтмена гурту «Океан Ельзи» Святослава Вакарчука, котрий узяв участь у записі музичної композиції на фінальних кадрах фільму на запрошення Мілоша. Про свою участь у стрічці розповів Віктор Андрієнко.
— Розкажіть про унікальну ситуацію в роботі, коли один із режисерів перебуває у в’язниці…
— Ахтему було дуже нелегко працювати. Але режисери спілкувалися письмово. Все, що ви бачите, декорації, костюми, все на 100 % вибрав Олег Сенцов. Але неможливо весь час писати, тим більше листи йдуть довго. Проте було довге обговорення фіналу. Наприклад, я запропонував такий фінал, коли Нуль проходить і його ніхто не помічає. Цього не було в Олега. Таке трактування дуже всім сподобалось. Я працював весь фільм десь на висоті 8 м над майданчиком. На технічному балконі. Було складно, але цікаво. Я вдячний і Ахтему, й Олегу, що ми знаходили такі виходи з усіх ситуацій, щоб моя роль працювала на загальний проєкт. Та головне, що робота скінчилася, хоча Олег розповідав, що для нього вона була дуже важливою в його непростій ситуації. Проте глядач не враховує тих проблем, які ми мали, не знає, як важко нам було працювати. Він просто дивиться кіно.
— Працюючи над роллю, ви мали на увазі якогось конкретного політичного діяча?
— Ні. Але кожен політичний діяч — людина. На якому б Евересті він не жив, він залишається людиною хоча б фізіологічно. Водночас у нього є й якісь цілі. Тому я не думав про когось конкретного. Я хотів, як Нуль, дивитися на інших героїв, як на своїх дітей. Намагався їх скеровувати у потрібному напрямку. Тому, коли гине одна з Номерів, для мене це стає таким же шоком, як і для всіх унизу. Для мого героя це справжня траґедія. Так само у фіналі для мене він траґічна постать. Але я кажу те, що саме я мав на увазі в цій ролі як актор.
— Чи можна якось спроєктувати ситуацію у фільмі до теперішньої дійсності?
— Дійсність настільки швидко міняється, що ми не можемо її передбачити. Приміром, фільм вийшов ще до подій у Білорусі, але зараз він міг би з ними асоціюватися. Про це згадував Ахтем в одному зі своїх інтерв’ю. Але зрозумійте, диктатура приходить, та довго не живе. Усі диктатури зазнають краху.
— Щось хотілося б змінити у фільмі?
— Я б трохи інакше зробив фінал, але про це треба розмовляти з режисерами, а не зі мною. Мені здається у фіналі варто було б повісити запитання, мені його бракує. Але фільм, як дитина, він уже народився, і він такий, як є. П’єса побудована так, що герої існують у дуже жорсткій схемі. Яка була специфіка акторського існування в таких обмежених умовах і за доволі обмежених засобів? За сюжетом у мене така роль, що я фізично не спілкуюся з іншими героями, тільки роблю певні речі, що впливають на них. У нас був цілий місяць репетицій. Ми тоді всі спілкувались, розбирались кожну сцену. Кожен міг висловити свою думку у процесі роботи. Репетиції були жорсткими, але правильними. Потім у нас було ще кілька тижнів репетицій на майданчику. Там демократія закінчилась і Нулем став Ахтем, який нас, Номерів, ганяв. Тож коли почалися безпосередньо зйомки, ми всі добре знали, що маємо робити. В мене була складна ситуація, бо я мало того, що працював на висоті, ще й мав дуже маленьку локацію. І мав вигадувати, що робити, як там рухатися. Мені дуже важливо, що ті нюанси, які пропонував я, увійшли до фільму. Дуже вдячний, що Ахтем до мене дослухався. Для мене дуже важливою сценою була сцена, коли Нуль уперше зійшов на землю, де ніколи не був, як він хоче спілкуватись, як його ніхто не помічає. Я дуже вдячний усій знімальній групі, що всі намагалися працювати щиро та з цікавістю. Ми два місяці прожили у павільйоні, в холоді, тож змогли легко поставити себе на місце тих Номерів. Хай тепер своє слово каже глядач.
Розмовляла Катерина Сліпченко, Zaxid.net

Як повідомляв «Міст», «Номери» Сенцова показали на Berlinale.

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply