Новини для українців всього свту

Tuesday, Apr. 20, 2021

Олеся Галканова-Лань: «Попелюшка — не жертва, а дівчиною, яка бореться зі складними обставинами»

Автор:

|

Березень 06, 2021

|

Рубрика:

Олеся Галканова-Лань: «Попелюшка — не жертва, а дівчиною, яка бореться зі складними обставинами»
Сцена з вистави «Попелюшка»

Із дитинства обожнюю казки, з яких вчилася розуміти, що таке добро, а що — зло. Особливо люблю казку про Попелюшку, яку різні кінематографісти вже інтерпретували у сучасну історію. Коли побачила на афіші Національного театру ім. Марії Заньковецької у Львові, що на його сцені відбудеться вистава про мою улюблену героїню, спершу здивувалася. Адже у цьому театрі, здебільшого, ставлять вистави для дорослих, а тут раптом казка… Зібрала своїх онучок і повела на «Попелюшку». Вистава триває майже півтори години. За основу взяли казку Шарля П’єро «Попелюшка», але скільки новизни внесла у сюжет режисер-постановник Олеся Галканова-Лань!
— Театр запропонував мені до поставити казку, — розповідає режисерка. — І це вже друга моя робота. Перед тим був «Пітер Пен. Нова історія». Власне йшлося про те, що має бути історія, відома всім. Ми зупинилися на «Попелюшці». І зробили її дуже швидко: було лише 24 репетиції і два повноцінні прогони.
— Це був майже авральний темп?
— Аякже!
— А чому саме таку подачу вистави вибрали?
— Завжди думала, коли дитина вперше приходить до театру, батькам хочеться, щоб у неї залишилися враження від побаченого. Хотіла, щоб у дітей залишилося враження не казки, а історії, яка їх захопила. Плюс я мріяла зробити Попелюшку не жертвою обставин, яка страждає, як це подано у казці, а дівчиною, яка бореться зі складними обставинами, яка з ними йде по життю і «вибиває» своє щастя, на яке заслуговує. І Мачуха у моїй постановці не ненавидить Попелюшку, а понад усе дбає про своїх дітей, бо її діти — на першому місці, Мачуха інших дітей не розуміє. Їхні обставини так складаються, що вони опиняються в одному місці у той самий час… З іншого боку, я хотіла показати і сім’ю Короля, Королеву та Принца, сконцентрованих на якійсь моделі сім’ї, що знайома всім, — коли батьки намагаються щось вирішити за дитину, не даючи їй жодного шансу на самореалізацію. І водночас не роблять із Принца маминого синочка чи «каліку». Тому я намагалася зробити справжню історію зі справжніми емоціями. Але найбільше хотіла, щоб із дітьми на виставу прийшли батьки. І щоб і дітям, і батькам історія була цікавою. Тому довелося думати двічі: шукати історію, яка б зачепила дитину, та історію, яка б зачепила дорослого. Усе це разом скласти в один пазл. Надихаюся Діснеєм, бо кінематографісти-діснеївці розробили дуже добру схему, і на їхні фільми та мультфільми ходять цілими родинами. Тому і мені довелося кількома казковими речами пожертвувати — заради того, щоб виставу дивилася уся сім’я, Й усім було цікаво. А ще у виставі важливою є музика. Ми намагаємося потрошки рухатися до мюзиклу, хоча наша «Попелюшка» — не стовідсотковий мюзикл. Деякі сцени ідуть у плані мюзиклу-ревю, тому мені хотілося, щоб це була класна музика, яку би потім співали.
— Знаю, ви не лише режисер-постановник, а й авторка слів та музики…
— Авжеж. Тому зраділа, коли керівник оркестру Богдан Мочурад пішов на таку авантюру і сказав: «Олесю, давай ми це зіграємо». Бо після першої моєї вистави він сказав, що наступну будемо грати разом. Звісно, погодилася, але за умови, що у наступній виставі оркестр посаджу на сцені. Бо оркестр — це невід’ємна частина цієї вистави, і без цього оркестру вона б не відбулася.
— У виставі цікаві декорації й оригінальні костюми…
— Я хотіла, щоб декорації були прості, але водночас ненав’язливі, щоб глядачі не могли здогадатися, в якому місці відбувається дійство. А костюми (я знала це наперед) повинні були не лише доповнювати і підкреслювати образи, а й бути такими, в яких акторам зручно. Художнику з костюмів загадали важливе завдання — перетворення сукні головної героїні просто на сцені. Це не кіно, в якому є спецефекти. Ми ж маємо дивувати живими речами й емоціями. Я сказала: «Не знаю, як ви це зробите, але лахміття Попелюшки має перетворитися на пишну сукню». Й їм це вдалося!
Розмовляла Галина Ярема, «Високий Замок»

Раніше «Міст» розповідав про конкурентку «Білосніжки» та «Попелюшки».

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply