Новини для українців всього свту

Sunday, May. 9, 2021

Леонора Пащенко: «Захотілося розповісти історію про молодь»

Автор:

|

Січень 13, 2021

|

Рубрика:

Леонора Пащенко: «Захотілося розповісти історію про молодь»
Леонора Пащенко

Проєкт «Морська академія» став одним із переможців конкурсу соціально значущого контенту PITCH UA 2, отримавши можливість фінансування від проєкту «Зміцнення Громадської довіри» UCBI II й Аґенції США з міжнародного розвитку (USAID). Керівниця авторської групи Леонора Пащенко поділилася подробицями виробництва цього проєкту.
— За часів засилля на екранах мелодрам, як народилася ідея молодіжної драми «Морська академія»?
— Коли ми дізналися про конкурс, який оголосила USAID, нам здалася привабливою тема «Активація молоді». Раніше ми вже думали над ідеєю створення фільму про престижну Морську академію в Одесі, куди стікається вчитися молодь із різних куточків України. тож вирішили, що зможемо показати незвичайні характери, нові погляди на життя та сучасне сприйняття дійсності. Захотілося розповісти історію про молодь, яка є нашим майбутнім.
— Чи можна очікувати, що у фільмі з’явиться багато нових імен?
— Так, і при цьому не лише серед акторського складу, де у нас зайняті зовсім молоді хлопці, а двоє й узагалі ще студенти. Ми пішли на експеримент: запропонували майбутнім кінодраматургам — студентам-другокурсникам університету ім. Карпенко-Карого — приєднатися до роботи над сценарієм серіалу. Катерина Бірюкова, Ольга Артушевська, Поліна Скоморох і Богдан Дмитришин — ровесники наших кіногероїв, і вони також із різних кінців України. До речі, основну драматичну лінію серіалу — пошук головним героєм свого сина — запропонували саме наші студенти. Так само вони запропонували ввести у розповідь героя нетрадиційної орієнтації та хлопця, у котрого тато з Ефіопії, а мама — українка. Звісно, майбутнім сценаристам бракує досвіду, але вони намагаються привнести новий погляд на звичні, здавалося б, речі. Наш американський куратор, голлівудський продюсер і сценарист Адам Сіґал, відзначив наші здобутки: «Ви працюєте за американським зразком, коли у кожного автора є свій персонаж, саме з ним він «живе» і представляє його інтереси, прописуючи у сюжеті». Загалом над сценарієм працюють шестеро авторів, і не завжди їм легко. Іноді Адам робить кілька зауважень щодо тексту, а іноді доводиться переписувати мало не половину серії. Але, зізнаюся, іноді й нам вдається переконати його у нашій слушності.
— Наскільки прийнятні зауваження п. Сіґала, адже він перебуває за 12 тис. км від вас і в зовсім іншій реальності?
— Бувають кумедні моменти. Для нього, приміром, був абсолютно незрозумілим момент, коли студентів змушують платити за здавання заліків. Ми врахували коментарі нашого куратора і змінили це у сценарії, щоб відійти від неґативу, якого і в житті вистачає. Ще один цікавий приклад — у сюжеті є розповідь про «чорних археологів» — людей, котрі займаються незаконними розкопками та пошуком артефактів. Для нас «чорний археолог» цілком прийнятна фраза, але у дослівному перекладі вона в американців може викликати неоднозначну реакцію. Довелося шукати відповідну заміну.
— Студенти-сценаристи, мабуть, не відстають від вас і багато експериментують?
— Коли розробляли історію з цькуванням хлопця нетрадиційної сексуальної орієнтації, наша молодь пустилася берега та використовувала вельми колоритну лексику. Адам м’яко сказав: «Народ, давайте не будемо. Якщо ви напишете інакше, нічого не зміниться». За умовами конкурсу PITCH UA не можна в жодному вигляді підтримувати ксенофобські або расистські настрої. Вимова з екрана певних різких фраз саме таким проявом і є.
— За достатком персонажів, легко припустити, що сюжетних ліній буде кілька?
— Горизонтальна лінія розвиватиметься протягом усієї історії — це пошук головним героєм свого сина, про існування якого він дізнається через 20 літ після його народження. Але крім цього у кожній серії будуть показані п’ять особистих історій основних персонажів і трьох героїв другого плану — курсантів академії. Один хлопець — родом із Донецька, є кримськотатарська дівчина з тимчасово окупованого Криму — вона мріє стати капітаном корабля цивільного флоту. Ще один хлопець домагається скасування знесення історичної будівлі в Одесі. Його однокурсник бореться за екологію на Чорноморському узбережжі. Протягом серіалу буде показано, як зовсім молоді хлопці займають активну життєву позицію та стають відповідальними за долю своєї країни.
— Крім пошуку рідного сина, яка ще місія у головного героя?
— Він — воїн-доброволець, котрого поранили на фронті. З душею, обпаленої війною. Суворий і вимогливий як до себе, так і до своїх підопічних. Він стає куратором групи, і його знайомство з курсантами починається з подвійного конфлікту. Але його завдання створити з абсолютно різних курсантів Морської академії єдину команду та пояснити їм, що у житті головне, а що — ні. Згодом йому це вдається, і при цьому він сам стає м’якшим. У цій історії ми прагнемо показати, що, відкинувши особистий егоїзм, кожна людина може дуже багато досягти.
— Хто надає професійну консультацію, щоб в оповідці не заплутатися в морській термінології та, як то кажуть, не сісти на мілину?
— Наш оператор Костянтин Воробйов — випускник Одеської морської академії. Він же познайомив нас із Дмитром Джежерою, власником фрахтової компанії в Одесі. Останній відповідає на будь-які наші запитання у будь-який час доби. Соціолог Оксана Лемешко надає консультації щодо розуміння ментальності людей із різних куточків країни.
— Як шукали актора на головну роль?
— Наш вибір припав на Сергія Стрельникова. І ми не помилилися. Актор загорівся, вжився у характер, пропонує багато нових рішень. Сергій із тих професіоналів, котрі завжди відповідально підходять до своєї роботи. Очевидно, що йому подобається роль, і він буквально живе у кадрі.
— Яка роль дісталася акторці Катерині Варченко?
— Вона грає роль психолога академії. У неї є проблеми в особистому житті — не може знайти спільну мову зі своєю 12-річною донькою. Як то кажуть, швець без чобіт. Вона може допомогти всім, але не може допомогти собі. Наш головний герой допомагає їй розібратися у цих хитросплетіннях. Персонаж Каті Варченко відповідає за мелодраматичну лінію нашого серіалу, який ми хочемо зробити різноплановим, цікавим глядачам різного віку.
Розмовляв Євген Бурляй, «Телекритика»

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply