Новини для українців всього свту

Saturday, Jun. 19, 2021

У Торонто виступить квартет тенорів Tenors Bel’Canto

Автор:

|

Жовтень 22, 2015

|

Рубрика:

У Торонто виступить квартет тенорів Tenors Bel’Canto

Bel'Canto

П’ятниця 6 листопада буде відзначена великою культурною подією — на сцені чудового ресторану-клубу OLD MILL звучатиме музика, в яку неможливо не закохатись, у виконанні квартету Tenors Bel’Canto. Колективу вже виповнилося сім із половиною років. У його складі — професійні виконавці з вищою музичною освітою: Василь Понайда — соліст Львівської обласної філармонії, тенор; Роман Трохимук — соліст Львівського національного театру опери та балету, володар Гран-прі конкурсу ім. С. Крушельницької, тенор; Тарас Глова — студент випускного курсу Національної музичної академії ім. М. Лисенка (Львів), тенор; Роман Антонюк — соліст Державної чоловічої капели ім. Л. Ревуцького (Київ), баритон.
Гастрольна історія Tenors Bel’Canto розпочалась у Європі. І лише після двох років виступів. Після концерту для представників польського сенату, присутній там Дональд Туск, прем’єр-міністр Польщі, спілкуючись із артистами, зауважив, що, мабуть, у себе на Батьківщині вони гіперпопулярні, якщо їх так добре приймають за кордоном. Довелося квартету звернути увагу і на Україну. Здається, зараз вони про це не жалкують. Утім, ніде правди діти — рівень популярності класичної музики в Європі — вищий, ніж в Україні. На Заході частіше відбуваються фестивалі, там класична музика доступніша — концертів, телевізійних шоу та цілих каналів, присвячених класиці, значно більше. І значно більша відвідуваність концертів, на яких виступають академічні музиканти.
«Тенорз Бельканто» без перебільшення хочеться порівнювати з кращими виконавцями світу, адже вони звучать так, як звучало відоме тріо Каррерас-Домінго-Паваротті. Вони — справжні професіонали, й якраз професійний підхід у поєднанні з «правильним» музичним смаком, мабуть, є формулою успіху квартету. А українська публіка явно скучила за такою музикою. Справді, коли ви востаннє чули арію Містера Ікса з відомої оперети Імре Кальмана чи арію Альфредо з опери Верді «Травіата»? Та що там Кальман і Верді — наші національні шедеври «Ніч яка місячна», «Чорнії брови, карії очі» або «Ой, ти дівчино з горіха зерня» на вірші Івана Франка рідко почуєш в ефірі. Їх швидше знайдеш у нетрях Інтернету у вигляді архівних записів Дмитра Гнатюка чи Анатолія Солов’яненка.
І саме українські пісні викликали найбурхливішу реакцію залів на концертах тенорів у Європі. Відомі арії з опер, неаполітанські пісні — це по-справжньому вічна музика, перевірена століттями. Коли чуєш таке виконання та бачиш на сцені молодих, талановитих, енергійних виконавців, то стає зрозумілим, що класична музика — це творчість далеко не тільки для інтелектуалів-музикознавців. Це — музика, що проникне у будь-яке серце, і це — пласт культури, який є взірцем майстерності для виконавців будь-якого музичного напрямку.
Спілкування з учасниками квартету після концерту з формату інтерв’ю перетворюється у жваву бесіду. Спадало на гадку, що переді мною герої роману Дюма — мушкетери, різні за віком і життєвим досвідом, різні за темпераментом, але зведені до купи спільною справою, їх об’єднало натхнення. Квартет має творчу львівську «прописку» — саме у столиці Галичини учасники колективу збираються для спільних репетицій.
«Ми не займаємося вивченням творів спільно, працюємо кожен окремо і збираємося лише для однієї-двох спільних репетицій», — розповідає баритональний тенор (так його «кваліфікують» колеги) Роман Антонюк.
Артисти одностайно зійшлися на думці, що фахова професійна підготовка — це також джерело натхнення для мистця, котрий живе музикою. Фахівець не просто відчуває музичну матерію, він ще й знає, як її вдосконалити або ж правильно виконати, щоб донести до публіки істинний задум композитора й автора слів.
«Бути тенором — складна стежка, це — постійна робота, постійний догляд за собою: потрібно дотримуватися режиму харчування та сну, бути в хорошій фізичній формі, — каже п. Антонюк. — Та й репертуар слід добирати так, аби вберегти голос від передчасного спрацьовування. Тренування голосу можна сміливо порівнювати зі спортивними тренуваннями — правильне навантаження потрібне щодня. Кожен твір має свою енергетику. В нашому репертуарі — близько 80 творів. Це — твори, які ми виконуємо на концертах. Є ще чимало таких, які ми б хотіли виконати, плануємо, прислухаємось, аналізуємо — так би мовити, «ходимо колами» навкруг тієї чи іншої пісні, арії, щоб колись-таки прийняти рішення включити її до репертуару та почати над нею працювати. Щороку додаємо десь із півтора десятка нових речей, щось «відкладаємо», до якогось твору знову повертаємося».
Крім арій із опер і старовинних романсів, на концертах здебільшого звучать і «золоті гіти» ХХ ст.: My Way із репертуару Френка Синатри чи Bеsame Mucho — їх, зазвичай, публіка впізнає з перших нот, і контакт зі залою налаштовується миттєво. Загалом підбір репертуару, як сказав Василь Понайда, відбувається за безкомпромісною схемою: виконується лише те, що до вподоби в першу чергу самим артистам. Тобто мірилом якості є власний музичний смак виконавців, але у випадку з Tenors Bel’Canto це — якраз хороший приклад того, що рівень музичної естетики артистів збігається зі смаками поціновувачів музики.
«Поза нашою творчою спільною працею ми — друзі, та ще й куми, — кажуть артисти. — Тому наш зв’язок — надто міцний. Із нетерпінням чекаємо на зустріч із нашими земляками та гостями у Торонто, ми вперше вибираємося на Північноамериканський континент. Приємно, що нам вдалося нарешті втілити це в життя і сподіваємося, що наша співпраця з компанією «Міст» у Канаді буде розвиватися і надалі».

Дмитро Ураєв, Андрій Роїк

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply