Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Wednesday, Jul. 18, 2018

У Києві спалили студію головного проросійського телеканалу

Автор:

|

Вересень 08, 2016

|

Рубрика:

У Києві спалили студію головного проросійського телеканалу
Рятувальники зняли з даху понад 20 працівників телеканалу

Рятувальники зняли з даху понад 20 працівників телеканалу

4 вересня глядачі, котрі зручно вмостилися на диванах, щоб переглянути традиційну підсумкову передачу «Подробиці тижня» на каналі «Інтер», побачили на екранах незвичну картинку. Журналісти виходили в ефір просто неба на тлі якоїсь затянутої кіптявою будівлі. Причому розказували зміст сюжетів своїми словами.
Інтрига трималася недовго. Як виявилося, того дня невстановлені особи підпалили будівлю, де розташовується компанія «Національні інформаційні системи», що виробляє телепрограми для каналу «Інтер».

Порятунок на даху
Того дня під студією тривала акція протесту проти редакційної політики каналу «Інтер». У певний момент протестувальники за давньою української традицією почали палити шини та жбурляти їх у бік будівлі. Коли і як загорілося: досі достеменно невідомо.
На викладеному в Інтернеті відео видно, як рятувальники знімають із даху переляканих людей. У вечірньому ефірі телеканалу «Інтер» повідомлялося, що там переховувалося від вогню понад 20 працівників. У Національній поліції повідомили про шістьох затриманих. Щоправда, згодом стало відомо, що незабаром усіх звільнили.
А вже 5 вересня офіс «Інтера» відгородили парканом, під яким зібрався безстроковий пікет із традиційними шинами (які, щоправда, обіцяли більше не палити). «У діях осіб, котрі блокували доступ журналістів до своїх робочих місць, є пряме перешкоджання законній професійній діяльності журналістів, що в Україні є кримінально караним діянням. Телеканал «Інтер» за останні три дні подав до Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки (СБУ) та Національної поліції десять заяв про скоєння злочинів. Наразі жодної реакції правоохоронців на подані заяви немає», — вказано в коментарі прес-служби «Інтер Медіа Груп», якій належить телеканал «Інтер».

Звідки НІС стирчить
Ось тут і настав час розібратися: хто є хто? Тому що так виходить, що популярний канал виконує роль банального ретранслятора, видаючи в ефір програми, підготовлені зовсім іншою фірмою, яка не має до нього нібито жодного стосунку.
Ще у лютому ц. р. прес-служба телеканалу «Інтер» повідомила наступне: «Увесь інформаційний продукт, що виходить в ефірі телеканалу, виробляється компанією «Національні інформаційні системи» (НІС). Угода між телеканалом «Інтер» і компанією НІС передбачає, що телеканал не має стосунку до виробництва, визначення та планування тем і не відповідає за зміст програм «Чорне дзеркало», «Новини», «Подробиці», «Подробиці тижня». Крім цього, згідно з угодою, НІС самостійний і в здійсненні кадрової політики. Компанія на власний розсуд і без узгодження з телеканалом «Інтер» здійснює підбір ведучих, редакторів, кореспондентів, іншого творчого та технічного персоналу для всіх програм, які вона виробляє».
Згідно з даними Держреєстру, основним власником НІС із часткою 99,97 % є «Український медіа-проект», ще 0,03 % належить компанії «Інтер Медіа Груп», а кінцевим бенефіціарним власником (контролером) вказано Дмитра Фірташа. І будь тут мудрий: хто за що відповідає, і хто кому належить?

Телевізійний сепаратизм
31 серпня ц. р. Арсен Аваков, міністр внутрішніх справ України, звернувся до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення та СБУ з вимогою відреагувати на факти, на його думку, антидержавної позиції телеканалу «Інтер». Зокрема, він мав на увазі діяльність Марії Столярової, колишнього продюсера підсумкової програми новин «Подробиці тижня» на телеканалі «Інтер».
Як писав «Міст», у лютому 2016-го п. Столярова, котра є громадянкою Російської Федерації, під час прямого ефіру нецензурно висловилася про загиблих героїв «Небесної сотні». Хоча свій вчинок вона пояснила втомою та технічними накладками, в результаті яких її вислів пролунав в ефірі, жінку оголосили персоною нон-ґрата та депортували з України. Крім лайки на адресу «Небесної сотні», підставою для такого рішення послужили світлини у Facebook, на яких п. Столярова позує в компанії представників терористичної організації «Донецька народна республіка» (ДНР), котрих називає «ввічливим батальйоном» та «улюбленими хлопцями».
Тоді справа ніби забулася, однак у серпні ц. р. українські гакери виклали в Інтернет листування російського журналіста Леоніда Муравйова, котрий навесні 2015 року намагався влаштуватися на роботу на «Інтер», але був видворений із України, разом із Тетяною Єгоровою, працівником «міністерства державної безпеки» ДНР. В листуванні, зокрема, згадується якась Маша з «Інтера». Як припускає ресурс «Детектор Медіа», швидше за все, мова йде про ту саму Марію Столярову. Листування може фактично свідчити про те, що вона через п. Муравйова звітувала про інформаційне наповнення передач «Інтера» перед «органами безпеки» ДНР.
В одному з листів Маша вибачається за те, що в ефірі каналу бойовиків ДНР називають терористами, і зазначає, що журналіст Роман Бочкала був покараний за вживання такого вислову. «Не знаю, чи правдиве це листування, однак, судячи з прізвищ та адрес, припускаю, що воно мало місце. Щоправда, мене не покарали за слово «терорист», однак припускаю, що моєму керівництву «влетіло» за мій матеріал. Їм це не сподобалося, і мабуть, вони прикрилися перед своїми кураторами, заявивши, що мене покарали. Але самого факту, повторюся, не було», — пояснив п. Бочкала в інтерв’ю виданню «Детектор Медіа».
Після оприлюднення цього скандального листування Олена Гітлянська, речник СБУ, повідомила, що «у межах карного провадження досліджуються діяння громадянки «С» як на території, непідконтрольній українській державі, так і на іншій території України. На цей час здійснюється лінгвістично-психологічне дослідження телевізійних сюжетів, відеоматеріалів та інших джерел інформації з її виступами та коментарями».
Тим часом Антон Геращенко, народний депутат і радник міністра внутрішніх справ, заявив, що Марія Столярова під час роботи на «Інтері» отримувала тисячі доларів із «чорної каси» Партії реґіонів: «Йдеться про 5-10 тис. USD. Ці гроші видавалися в конвертах. Цим мають займатися спецслужби».
P. S. Як би там не було, але підпал головного українського опозиційного каналу, поза сумнівами, зіграв тільки на руку Путіну, котрий уже наступного дня під час зустрічей зі світовими лідерами на полях саміту G-20 у Китаї мав змогу вчергове звинуватити Україну в придушенні свободи слова та розгулі екстремістських рухів.

Ігор Берчак

Цитата
«Неприпустимо, щоб хтось вривався до будівель, підпалював. Я впевнений у тому, що це не має жодного стосунку до патріотів. Сьогодні це не менше, або навіть більше шкодить Україні, ніж будь-які контакти з провокаторами. Разом із тим є абсолютно неприпустимою реалізація сценарію держави-аґресора, коли через фінансування з Російської Федерації окремі засоби масової інформації намагаються дестабілізувати внутрішньополітичну ситуацію в Україні. Але реагування на це має бути в абсолютно законний спосіб».
Петро Порошенко, Президент України

До теми
У Facebook Олексія Курінного, експерта Центру міжнародного захисту прав людини Національного університету «Києво-Могилянська академія», розміщена заява українських активістів та громадських діячів, котрі обурені показаним «Інтером» концертом «Україна: від А до Я», який був присвячений 25-й річниці Незалежності України. «Ми, небайдужі громадські активісти й інші представники українського суспільства, яке вже третій рік відчайдушно бореться проти збройної аґресії Росії й її «п’ятої колони» в Україні, висловлюємо глибоке обурення послідовно проросійською медійною політикою телеканалу «Інтер» і його черговою провокацією — радянськоцентричним концертом до 25-ї річниці української незалежності. Концертом, що згодився б для уярмленої УРСР 1990 року, або для «окремих районів Криму та Донбасу», але аж ніяк не для воюючої України, яка збройно протистоїть російським загарбникам».
Активісти підкреслюють, що телеканал умисне розчиняє українство, а показ «провокативного концерту став лише черговим прецедентом систематичної інформаційної політики «Інтера». Показ 24 серпня в ефірі телеканалу «Інтер» концерту «Україна: від А до Я» та комедій часів СРСР громадськість називає наругою над почуттями українців й над пам’яттю про загиблих за Україну. «Такими програмами й інформаційною політикою телеканал «Інтер» неприховано позиціонує себе відверто проросійським медіаресурсом, за своїм несприйняттям українства — опозиційним не лише українській владі, але й усьому громадянському суспільству, всьому українському народові, крім, звісно, осіб, котрі й досі погрожують розправою солдатам і волонтерам і ведуть мову про «дружбу» між Україною та російськими окупантами», — йдеться в заяві.

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply

Loading...