Sunday, Nov. 17, 2019

Відкриття, яке може суттєво «зістарити» Антарктиду

Травень 22, 2019

Відкриття, яке може суттєво «зістарити» Антарктиду
Антарктида

Геологи української антарктичної експедиції виявили осадові породи, які суттєво можуть змінити вік самого материка. Про це розповів Володимир Бахмутов, доктор геологічних наук. «Річ у тім, що в цьому реґіоні вони взагалі не були описані на півночі і на півдні континенту. Реґіон наших досліджень складений повністю за вулканогенними породами. Ці осадові породи найдавніші. Тобто, якщо переглядати або рецензувати геологічну історію цього реґіону, то у нас уже з’явився цілий відтинок часу, цілий пласт до того, як розпочалась вулканічна активність. До цього вважалося, що найдавніші породи там — вулканічні, від яких і відлічують більш ніж 120 млн років. Якщо нам вдасться датувати ці породи Крейдяного (145-66 млн років тому) чи навіть Юрського (201,3-145 млн років тому) періодів, це змінить стратиграфію цього реґіону», — зазначив він.
Окремо також геологи досліджують вулканічні структури, які досі активно діють у реґіоні розташування станції «Академік Вернадський». «Ті вулканогенні комплекси, які нам вдалося дослідити, свідчать, що геологічна історія цього реґіону принципово інша, ніж вважалася раніше. Було кілька етапів тектоно-магнетичної активізації, коли там відновлювалася вулканічна активність», — пояснив професор. За його словами, наразі українським полярним геологам необхідно знайти наймолодші вулканічні породи в реґіоні станції, що може призвести до перегляду віку також і антарктичних вулканів.