Saturday, Jul. 20, 2019

Як підвищити міцність горілки?

Лютий 09, 2012

Як підвищити міцність горілки?

Багатошарова мембрана на базі графену проявила дивовижні властивості: вона надійно утримувала під собою будь-які рідини та гази. Але при цьому вода випаровувалася крізь цю плівку так швидко, наче тієї взагалі не було. Коли науковці запечатали цією мембраною металевий контейнер, вони виявили дивний ефект: у контейнері могли без проблем утримуватися різні гази й рідини, починаючи з простого повітря. Тонка плівка зупиняла навіть гелій, який уміє чудово просочуватися через цілу низку матеріалів. Але при цьому вода, поміщена в контейнер, швидко з нього зникала.

Задля жарту фізики запечатали графеновою мембраною пляшку горілки, і виявилося, що невдовзі міцність алкогольного напою значно зросла за рахунок випаровування води, оскільки спирт через цю мембрану пройти не міг. Автори дослідження вважають, що секрет цього матеріалу — у проміжках між графеновими листами, які наче підлаштовуються точно під розмір водяних молекул. Дослідники не пропонують за допомогою графена завтра ж почати переганяти спирт, але зазначають, що нова мембрана придалася би для розділення найрізноманітніших водних сумішей.

Зауважимо, останнім часом науковці активно використовують графен у своїх роботах. Так, група дослідників із Манчестерського університету під керівництвом Леоніда Пономаренка створила ізольований подвійний лист графену — двовимірного шару вуглецю завтовшки з один атом, розміщеного поверх іншого такого ж шару. Графен, оточений нітридом бору, є найперспективнішою наразі основою для створення графенової електроніки. У серпні 2011 року в журналі Science вийшла стаття Андрія Ґейма й Костянтина Новоселова, які встановили, що електрони в подібному двовимірному графені поводяться, як у рідкому кристалі. Обидва науковці отримали Нобелівську премію за відкриття графену 2004 року.

Сніжана Непийпиво