Monday, Nov. 20, 2017

Глушник людської мови

Березень 15, 2012

Глушник  людської мови

Японські вчені сконструювали пристрій, що змушує людину, яка говорить, замовкнути. У 90-х рр. минулого століття психологи виявили, що під час розмови людина прислухається до власного голосу: це — один із каналів зворотного зв’язку мозку й мовного апарату. Виявилося, цей канал має важливе значення для людей, котрі затинаються. Наприклад, відтворення людині її власної мови із затримкою в часі 50 мілісекунд здатне помітно знизити частоту заїкань. Новий метод отримав назву Delayed Auditory Feedback (DAF). Було встановлено, що в здорових людей DAF може інспірувати затинання, фактично «забиваючи» канал зворотного зв’язку.

У межах нової роботи науковці запропонували просту систему, здатну порушувати нормальний перебіг мови. Вона є мікрофоном спрямованої дії разом з аналогічним динаміком, об’єднаними в один пристрій, який дослідники назвали мовним генератором перешкод. Дослідники зібрали зразок такого генератора перешкод і провели кілька серій випробувань. Зокрема, їм удалося отримати практичні обмеження на технічні параметри мікрофона та джерела звуку з урахуванням відстані до цілі й гучності її мови. За словами вчених, завдяки направленій дії, пристрій може впливати на конкретних людей у натовпі, не завдаючи незручностей оточенню. Крім цього, автори винаходу кажуть, що людина, яка зазнає такого впливу, не відчуває дискомфорту.

Василь Нетудихата