Saturday, Aug. 8, 2020

Знайшли планету, дуже схожу на Землю

Травень 21, 2020

Знайшли планету, дуже схожу на Землю
Порівняння планет

Міжнародна група науковців виявила нову екзопланету з вельми привабливими характеристиками. Вона розташована за 300 світлових років від нас, обертається в зоні населеності, а за розмірами та температурою дуже нагадує Землю.
Нову планету Kepler-1649 виявили за допомогою телескопа Кеплер. «Kepler-1649c — кам’яниста планета лише в 1,06 разів більша за Землю. Вона отримує від свого сонця 75 % світла порівняно з нашою. Це означає, що температура у неї теж може бути близькою до земної, хоча робити висновки наразі ще зарано, позаяк склад її атмосфери невідомий. Найважливіше, однак, що орбіта екзопланети розташована всередині зони населеності зірки Kepler-1649. Це означає, що на поверхні може існувати рідка вода», — розповідають вчені.
Водночас у NASA заявили, що відкрита планета не настільки комфортна, як може здатися на перший погляд. Так, зірка, навколо якої планета обертається лише за 19,5 днів, — червоний карлик. Такі зірки зазвичай викидають промені смертельної радіації. З іншого боку, орбіта планети стабільна, тому у неї було довге життя, а червоні карлики — найпоширеніший тип зірок у нашій галактиці. Звідси випливає, що такі екзопланети також не повинні бути рідкістю.
Астрономи також зафіксували унікальну планету, яка пережила зближення з надмасивною чорною дірою. За допомогою телескопів Chandra і XMM-Newton у галактиці GSN 069 була зафіксували червоного карлика, що занадто близько підійшов до надмасивної чорної діри.
Галактика розташовується на відстані 250 млн світлових років від Землі, а маса зірки становить приблизно 400 тис. Сонць. Через приливні сили чорної діри зірка втратила верхні шари, що містять водень. Це створило білого карлика у хмарі газу, який залишився на еліптичній орбіті, обертаючись навколо чорної діри кожні дев’ять годин. Астрономи припускають, що з часом зірка перетвориться на новий тип планет, що постійно втрачають масу через зближення з чорною дірою.