Friday, Apr. 20, 2018

Землю ледь не знищила комета

Жовтень 26, 2011

Землю ледь  не знищила комета

Група мексиканських учених з Інституту геофізики Національного автономного університету Мексики встановила, що в серпні 1883 року за кілька сотень кілометрів від Землі пролетіли уламки комети, удар яких по планеті був би еквівалентний до 3 тис. Тунгуських катастроф.

За словами Гектора Мантероли, керівника дослідження, він разом зі своїми колеґами вивчав загадкові знімки, зроблені мексиканським астрономом Хосе Бонільєю 12 та 13 серпня 1883 року й опубліковані ним у журналі LAstronomie 1886-го.

За два тих дні пан Бонілья під час спостережень на обсерваторії Закатекас зафіксував 447 об’єктів, що пройшли на тлі сонячного диска. Усі вони були оточені туманним галом і залишали такий самий слід. Сам астроном не навів жодної гіпотези, яка могла би пояснити ефект, що тоді спостерігався. Редактор журналу припустив, що ці об’єкти могли бути птахами, роями комах або пилом, який пролітав у полі зору телескопа. Пізніше це явище інтерпретувалося як перший в історії задокументований випадок появи НЛО.

Пан Мантерола та його колеґи проаналізували заново ці дані й дійшли висновку, що Хосе Бонілья спостерігав комету, яка пройшла дуже близько до Землі та розпалася на численні фраґменти. «Згідно з нашими підрахунками, ці об’єкти пролетіли на відстані від 538 до

8,06 тис. км від Землі, завширшки ці об’єкти були від 46 до 795 м, а завдовжки — від 68 м до 1,02 тис. м.

Науковці зазначають, що єдиний клас об’єктів Сонячної системи, який може бути оточений таким «туманом» — це комети. Його присутність свідчить про те, що «комета Бонільї» розпалася незадовго до моменту її виявлення й не всі летючі речовини встигли випаруватися.

За оцінками групи Монтероли, якби комета не схибила, то на Землі могла би статися катастрофа планетарного масштабу. «Ці об’єкти були близькі до того, щоби врізатися в Землю. Ба більше, за розмірами вони були такими самими або більшими, ніж тіло, що спричинило Тунгуську катастрофу. Таким чином, коли би вони зіштовхнулися з нашою планетою, ми могли б отримати 3 275 Тунгуських катастроф упродовж двох днів, що, можливо, призвело би до зникнення життя», — констатують автори дослідження.

Ярослава Добросинець