Saturday, May. 25, 2019

Відкрили «найлегшу галактику»

Вересень 05, 2013

Відкрили «найлегшу галактику»

Астрономи схильні вважати, що нещодавно відкрита тьмяна колекція з приблизно 1 тис. зірок, які обертаються навколо Чумацького Шляху, насправді є найлегшою галактикою з-поміж усіх зараз відомих. Карликова галактика Segue 2 — це крихітний за мірками Всесвіту згусток речовини, оточений з усіх боків шаром темної матерії, яка й утримує Segue 2 від розпаду чи поглинання Чумацьким Шляхом.

Учені зазначають, що в теорії подібні мікро-галактики не повинні утворюватися в межах локальної групи галактик, куди входить і Чумацький Шлях. Однак у реальності такі мікро-галактики існують. І за своїми розмірами вони – менші, ніж теоретично допустимий для подібних формувань мінімум. За словами дослідників, такі структури складно вивчити саме через малі розміри. Тож вони залишаються загадкою.
За словами Джеймса Баллока з Університету Каліфорнії в місті Ірвайні, швидше за все, наявність подібних мікро-галактик у майбутньому призведе до того, що астрономам доведеться дещо переглянути моделі формування галактик. «Чумацький Шлях і Segue 2 — це як слон і муха. Виявити Segue 2 було непросто. За рівнем світності Чумацький Шлях у 20 млрд разів яскравіший за Segue 2», — пояснив д-р Баллок. При цьому, в Університеті Каліфорнії кажуть, що Segue 2 володіє всіма основними характеристиками галактики, що відрізняють її від звичайного галактичного зоряного кластера.