Tuesday, Nov. 19, 2019

Відкрили доступ до загадкових звуків, записаних на Марсі

Листопад 06, 2019

Відкрили доступ до загадкових звуків, записаних на Марсі
Посадковий модуль InSight

Посадковий модуль InSight за допомогою дуже чутливого сейсмометра SEIS записав на Марсі дивні звуки — цілу симфонію. Правда, щоб почути її, потрібне спеціальне надчутливість вухо, яким і оснащений посадковий модуль. Йдеться про сейсмометр, який розробили спеціально, щоб записувати марсіанські звуки. До таких належать, наприклад, сейсмічні хвилі «марсотрусів», які поширюються в глибинах Червоної планети.
Загалом сейсмометр зафіксував близько 100 подій. 21 з них вчені ідентифікували як «марсотруси». Решта подій також можуть бути «марсотрусами», але науковці не виключають й інших причин їхнього виникнення.
Прослухати дивні звуки, записані фактично під поверхнею Червоної планети, можна на сайті NASA. Доступ до них вільний. Йдеться про події, які сталися між 22 травня і 25 липня ц. р. Звуки були записані «датчиками дуже широкого діапазону». Вони чутливіші на дуже низьких частотах — якраз на тих, що не здатне вловити людське вухо. Щоб звуки стали чутні через навушники, фахівці обробили записи. Вони нагадують гуркіт. До речі, перший зі згаданих «марсотрясів» мав магнітуду близько 3,7, а другий — близько 3,3 бала.
На думку дослідників, марсіанська кора нагадує симбіоз кори Землі та Місяця. На нашій планеті тріщини в корі «запечатуються» з плином часу, коли вода заповнює їх новими мінералами. Це дозволяє звуковим хвилям проходити по «старих тріщинах» безперервно. На Місяці ж кора більш суха, тому тріщини там не запечатуються. Через це звукові хвилі розсіюються, а не рухаються по прямій лінії.
Марс вкритий кратерами з поверхнею, більше схожою на Місяць, ніж на Землю. Тому сейсмічні хвилі на ньому здатні звучати одну хвилину або навіть більше, в той час, як землетруси на Землі породжують звукові хвилі, що приходять і йдуть за лічені секунди.