Wednesday, Sep. 23, 2020

Уперше зафіксували дивний космічний феномен

Серпень 08, 2020

Уперше зафіксували дивний космічний феномен
Гравітаційні хвилі

У Каліфорнійському технологічному інституті вперше в історії помітили рідкісний космічний феномен. Астрономи зафіксували гравітаційні хвилі, що з’явилися внаслідок злиття двох чорних дір. Подію позначили як S190521g. Водночас у Паломарській обсерваторії в Сан-Дієґо помітили джерело спалахів J1249 + 3449, породжене чорною дірою в складі квазара.
Виявилося, що ці дві події відбулися в одному і тому ж місці. Вчений Метью Ґрем припустив, що спалах світла породили чорні діри, які зіткнулися. Вони оберталися навколо більш масивної чорної діри, яка отримала імпульс від їхнього злиття. Цей імпульс міг штовхнути чорну діру в сторону, зіштовхнувши її з газом у диску, що й створило спалах світла.
Навколо чорних дір існує акреційний диск, що зрідка породжує світлові спалахи. Але помічений феномен виявився значно потужнішим і має незвичайну природу. Астрономи змогли виключити вибух наднової або руйнування зірки чорною дірою, але дізнатися точну природу спалаху не змогли.
Також у космосі виявили «загадковий об’єкт», який раніше зроду не зустрічали науковці у Всесвіті. Вчені Північно-Західного університету в США вперше виявили космічний об’єкт, який може належати до так званого масового пробілу. Гинучи, масивні зірки колапсують у чорні діри, а менші стають надновими, перетворюючись на нейтронні зірки.
Маса важкої нейтронної зірки в 2,5 разу більша, ніж у Сонця, а найлегшої чорної діри — вп’ятеро. Неможливість знайти об’єкт із масою між цими величинами призвела до появи «масової прогалини». За словами дослідників, виявлений таємничий об’єкт може бути найважчою з відомих нейтронних зірок, або найлегшою чорною дірою. Але він «випадає» з рамок відомих мас, виявившись в 2,6 разу більшим за Сонце.
Об’єкт зафіксували під час злиття з чорною дірою, маса якої в 23 рази більша за масу Сонця. Астрономи зазначають, що це відкриття ставить під сумнів відомі дані про загибель зірок і появу бінарних систем.
Як повідомляв «Міст», раніше астрономи зафіксували незвичайні сигнали з глибокого космосу.