Friday, Sep. 21, 2018

Таємничі об’єкти біля Чумацького Шляху

Серпень 22, 2018

Таємничі об’єкти біля Чумацького Шляху

Астрономи з США й Іспанії пояснили походження загадкового об’єкта Segue 1, який обертається навколо Чумацького Шляху. Його виявили 2006 року, але досі у дослідників не було чіткого розуміння того, що це таке й як опинилося в цьому реґіоні.
Світність Segue 1 дорівнює сумарній світності 300 Сонць, що дуже мало для типового кульового скупчення. На думку дослідників, він може бути карликовою сфероїдальною галактикою. Segue 1 відрізняється низьким вмістом металів, що може вказувати на те, що галактика дуже стара та сформувалася ще до появи важких металів у Всесвіті.
У ході дослідження вчені встановили, що Segue 1 здійснює оборот навколо Чумацького Шляху за 600 млн років. На думку дослідників, це означає, що він скоріше є галактикою, яка потрапила під гравітаційний вплив Чумацького Шляху, ніж кульовим скупченням.
Водночас чіткої відповіді на питання про те, як об’єкт опинився в цьому реґіоні, у дослідників немає. Але вони запропонували два можливих варіанти. Перший із них, менш ймовірний, полягає в тому, що Segue 1 був супутником іншої галактики, яка зіткнулася з Чумацьким Шляхом 12 млрд років тому, що призвело до відокремлення об’єкта. Однак науковці не можуть співвіднести Segue 1 з жодним відомим зіткненням у минулому нашої галактики. Другий сценарій, який, на думку вчених, є найбільш вірогідним, полягає в тому, що Segue 1 «подорожував сам по собі», поки 8 млрд років тому не потрапив під гравітаційний вплив Чумацького Шляху.
Крім цього, завдяки надвеликому радіотелескопу Very Large Array астрономи з Університету Аризони виявили ще й блукаючу в районі Сонячної системи планету з надсильним магнітним полем. Нова планета приблизно в 12 разів більша за найбільше небесне тіло в Сонячній системі — Юпітера. Точних даних про природу і склад SIMP J01365663 + 0933473 наразі немає, проте її вік, можливо, не менший за 200 млн років. Також астрономи з’ясували, що температура поверхні планети складає 825 градусів за Цельсієм.
Дослідники вважають, що вивчення планети дозволить краще збагнути природу поведінки небесних тіл у космосі й інших галактиках, а також допоможе сформувати уявлення про «викинуті» за межі «домашні» зоряні системи небесних тіл, розміри яких значно більші за будь-яку з планет земної групи.
Також на орбіті Землі аcтрономи помітили дивний об’єкт. Науковці знайшли його завдяки додатку livemeteors.com. Принцип функціонування використаного ресурсу базується на радіохвилях. Наразі експерти не зуміли визначити справжнє походження загадкового тіла, що здійснює рух в унісон зі Землею. Фахівці вже вирахували його розміри. За попередніми даними, його довжина досягає позначки в 1 км. Учені поки що не визначили походження аномального об’єкта. Автори проекту не знають, що це за тіло літає в навколоземному просторі.

Євген Клен