Tuesday, Nov. 12, 2019

Об’єкт, що прилетів у Сонячну систему з міжзоряного простору

Жовтень 16, 2019

Об’єкт, що прилетів у Сонячну систему з міжзоряного простору

Астрономи помітили другий об’єкт, який прилетів у Сонячну систему із міжзоряного простору. Небесне тіло має пролетіти близько від Марса до кінця року. Комету C/2019 Q4 30 серпня виявив український астроном-аматор Геннадій Борисов. Після відкриття об’єкта його дослідженням зайнялася міжнародна група вчених. Вони помітили, що за C/2019 Q4 слідує ореол пилу, який добре відбиває сонячне світло, що робить небесне тіло простішим для спостереження, ніж його попередника — Оумуамуа. Моделювання траєкторії засвідчило, що об’єкт пройде між орбітами Юпітера та Марса наприкінці жовтня. У грудні він досягне найближчого до Сонця пункту, а спостерігати за ним можна буде до січня 2021 року. Орбіта комети є, швидше за все, гіперболічною, тобто C/2019 Q4 не належить до Сонячної системи. Однак для підтвердження цього висновку потрібні подальші спостереження.
Нагадаємо, що Оумуамуа — перший міжзоряний об’єкт, який вдалося виявити людині. Астероїд виявили 19 жовтня 2017-го на відстані 0,25 астрономічної одиниці від Землі (чверть відстані між Сонцем і Землею). Коли об’єкт почав покидати Сонячну систему, його швидкість несподівано збільшилася, а не сповільнилася, як прогнозували астрономи. Саме це змусило декотрих фахівців усерйоз розглядати версію про те, що астероїд може бути інопланетним зондом.