Friday, May. 24, 2019

Новий метод пошуку інопланетян

Червень 14, 2012

Новий метод пошуку інопланетян

Астрономи вперше застосували інтерферометр для пошуку сиґналів від позаземних цивілізацій. Метод радіоінтерферометрії з наддовгою базою (РНДБ) полягає в спостереженні за космічними об’єктами одночасно з кількох телескопів. Зібрані дані потім обробляють особливим чином, так, ніби спостереження проводилися гігантським інтерферометром (приладом, який отримує інформацію про об’єкт випромінювання завдяки явищу інтерференції).

У межах нової роботи вчені проаналізували дані, зібрані австралійським масивом Australian Long Baseline Array 2007 року. Об’єктом спостереження була система червоного карлика

Gliese 581, розташованого за 20 світлових років від Землі — у сузір’ї Терезів.

Науковці продемонстрували, що сучасні методи аналізу в теорії дають змогу вичленувати штучний сиґнал, що надходить із віддаленої системи. Застосувавши власну методику до Gliese 581, дослідники виявили, що із цієї системи не йде жодних сиґналів.

Навколо червоного карлика, який вивчали тоді, обертаються щонайменше шість планет. 2010 року система привернула пильну увагу вчених і мас-медіа. Повідомлялося, що одна з планет системи —

Gliese 581g — перебуває в так званій придатній для проживання зоні, тобто теоретично умови на планеті можуть підтримувати життя.

Пізніше це відкриття було оскаржене й до сьогодні існування планети перебуває під знаком питання. У травні 2011 року дослідники визначили, що планета Gliese 581d може бути придатною для життя. Зокрема, через парниковий ефекту на її поверхні цілком може існувати вода у рідкому стані.

Раніше вчені припустили, що інопланетяни можуть виявити Землю за змінами, спричиненими збільшенням викидів парникових газів, що відбуваються в її атмосфері, і, узявши до уваги швидкий розвиток нашої цивілізації, вирішать знищити її для запобігання можливій експансії.

Андрій Підкуймуха