Wednesday, Jan. 22, 2020

На супутнику Юпітера є вода

Січень 09, 2020

На супутнику Юпітера є вода
Європа

Команда, яку очолюють дослідники з Центру космічних польотів NASA ім. Годдарда в Ґрінбельті (штат Меріленд), підтвердила наявність водяної пари над поверхнею Європи, супутника Юпітера. Ймовірно, вода не замерзає завдяки гарячому ядру Європи, розігрітому гравітацією Юпітера. «Хоча вчені ще не виявили рідку воду безпосередньо, але знайшли іншу кращу річ: воду в формі пари», — заявив Лукас Паганіні, провідний дослідник і планетолог NASA.
Вдалося виявити, що з Європи виділяється достатньо водяної пари, щоб за лічені хвилини заповнити басейн олімпійських розмірів. Це не дуже багато, але цього достатньо, щоб виявити зі Землі. З 17 спостережень, проведених Обсерваторією WM Keck на Гавайях, яка використовує спектрограф для визначення хімічного складу атмосфер інших планет шляхом сканування інфрачервоного світла, який вони випускають або поглинають, науковці виявили водяну пару лише в одному випадку. «Ми припускаємо, що виділення водяної пари на Європі відбувається на нижчих рівнях, ніж передбачалося раніше, тільки рідкісними локальними подіями», — зазначають автори повідомлення.
«Ми провели ретельні перевірки, щоб видалити можливі забруднюючі речовини в наземних спостереженнях. Але, врешті-решт, нам потрібно наблизитися до Європи, щоб побачити, що відбувається насправді», — зазначив Аві Манделл, фахівець Годдард-центру.
Щоб отримати повну інформацію, до Європи планується надіслати спеціальну космічну місію. 2023 року готується запустити апарат Europa Clipper. Він буде оснащений набором камер, спектрометрів і радарів і облетить навколо супутника 45 разів, на висоті від 25 до 2,7 тис. км.