Friday, Mar. 22, 2019

Штучний інтелект виявив ще одного пращура людини

Березень 13, 2019

Штучний інтелект виявив ще одного пращура людини

Після того, як міжнародна команда вчених із Німеччини, Іспанії та Фінляндії використала комп’ютер для детального аналізу геному кількох вихідців з Азії, штучний інтелект зробив сенсаційне відкриття. З’ясувалось, що десятки тисяч років тому на землі жила невідома науці група людиноподібних приматів, які активно схрещувалися з відомими нам предками людини. Судячи зі структури ДНК, давно вимерлий примат був нащадком неандертальців і денисівських людей, і схрещувався в Азії з нашими пращурами, які вийшли з території Африки.
Це відкриття пояснює природу останків, знайдених минулого літа в Денисовій печері, які спантеличили вчених: мати загадкового примата була неандертальцем, а батько — денисівською людиною. Тепер зрозуміло, що це не унікальний випадок міжвидового схрещування, а поширене явище, яке залишило відбиток у ДНК мешканців Азії. А це означає, що у стародавніх людей залишилися нащадки від невідомого досі вченим виду приматів.
Один з основних принципів, що дозволяють біологам провести межу між видами, простий: представники близьких видів можуть схрещуватися — але, зазвичай, не в змозі зробити здатне до розмноження потомство. Відомий приклад — мул (гібрид коня та віслюка).
Однак у випадку з вимерлими видами справа дещо складніша. Наприклад, ДНК людини з усією очевидністю доводить, що наші пращури, які вийшли з Африки, неодноразово схрещувалися і з неандертальцями, і з денисівцями, які мешкали у Євразії понад 40 тис. років тому.
Тепер створений вченими алгоритм виявив ще один споріднений вид приматів, що залишив слід у геномі мешканців Азії. «Близько 80 тис. років тому стався так званий вихід із Африки, коли частина пращурів людини, серед яких уже були й перші сучасні люди, залишили африканський континент та переселилися на інші континенти, звідки і походять всі сучасні популяції», — пояснив Хауме Бертранпетіт із Інституту еволюційної біології, один із авторів дослідження.
«Ми знаємо, що відтоді сучасні люди схрещувалися як із неандертальцями, так і з денисівськими людьми. Однак якихось переконливих доказів схрещувань із третім вимерлим видом приматів дотепер не було», — пояснює він суть відкриття.
Існування невідомого «третього пращура» було запропоновано як теорію, що пояснює походження деяких фрагментів людської ДНК. Але провести конкретні паралелі між ділянками геному та демографією давніх родичів людини вдалося лише за допомогою глибинного комп’ютерного аналізу з використанням алгоритму, здатного до самонавчання.