Sunday, Sep. 24, 2017

Створили принтер для друку синтетичних форм життя

Липень 06, 2017

Створили принтер для друку синтетичних форм життя

Легендарний генетик Крейґ Вентер продемонстрував роботу «біопринтера», який збирає з окремих компонентів цілі штучні клітини з наперед заданим геномом. Д-ра Вентера цілком можна назвати бунтівником у сучасній біології, чоловіком, прийняти котрого готові не всі. Проте, всі погодяться з тим, що ряд його робіт стали серйозними досягненнями науки, в т. ч. альтернативний проект встановлення послідовності геному людини і, звісно, створення синтетичних організмів, таких як клітина Syn 3.0, що містить мінімальний необхідний геном (рівно 473 гени).
Про розробку «Цифро-біологічного перетворювача» також говорять досить давно: за словами самого д-ра Вентера, такий пристрій може забезпечити щось на зразок телепортації живих форм зі Землі, скажімо, на Марс. Людям буде досить доставити «принтер» на місце, завантажити в нього потрібну генетичну послідовність — і можна починати колонізацію, навіть не приходячи на Червону планету самим. За словами науковця, таку ідею підтримує й Ілон Маск.
У новій статті, опублікованій журналом Nature Biotechnology, Крейґ Вентер і його співавтори представляють робочий прототип Digital-to-Biological Converter (DBC). Коротко про пристрій і його роботу розповідає прес-реліз Synthetic Genomics, компанії д-ра Вентера. У такій «принтер» достатньо завантажити набір «чорнильних картриджів» із простими органічними речовинами і послідовністю ДНК. Далі робота відбувається автоматично і не вимагає ніякого втручання людини. Апарат синтезує олігонуклеотиди, з них збирає повноцінну ДНК, на цій основі отримує РНК і білки.
За повідомленням авторів, поки що вершиною цієї хімічної еволюції для DBC залишається ціла вірусна частка (був використаний вірус грипу H1N1). Але, певна річ, це не межа: у найближчому майбутньому вчені мають намір розширити його можливості й отримувати на «принтері» все — від білкових вакцин і до простих бактеріальних клітин.