Monday, Sep. 24, 2018

Найбільші наукові досягнення українців за останні 25 років

Вересень 08, 2016

Найбільші наукові досягнення українців за останні 25 років
Лілія Гриневич

На думку Лілії Гриневич, міністра освіти та науки України, відкриття у медицині, фізиці та ІТ стали найбільшими досягненнями українців за роки незалежності. Насамперед вона виділила чотири основні наукові досягнення українців.
Електрозварювання м’яких тканин. Запропоновано Інститутом електрозварювання ім. Патона Національної академії наук України (НАНУ) ще в 1990-х рр. Ідея розробки належить академіку Борису Патону, під керівництвом котрого колектив фахівців інженерного та медичного профілю провів ряд експериментів та отримав відповідні свідоцтва та визнання.
Участь українських науковців у відкритті бозона Гіґґса та створенні детекторів для великого адронного колайдера. У роботах над ним брали участь українські науковці з Харківського фізико-технічного інституту й Інституту монокристалів. У Харківському науково-дослідному технологічному інституті приладобудування під керівництвом професора В’ячеслава Борщова було налагоджене відповідне виробництво для Європейської організації з ядерних досліджень.
Теоретичні відкриття з фізики графену. Співробітники Інституту теоретичної фізики ім. Боголюбова НАНУ Валерій Гусинін і Сергій Шарапов 2005 року передбачили незвичайний цілочисельний квантовий ефект Холла в графені, а також теоретично передбачили ще цілий ряд властивостей цього матеріалу, за винайдення якого інші науковці отримали Нобелівську премію з фізики 2010-го.
Технологія розпізнавання облич та об’єктів мобільними пристроями. Проект Viewdle киянина Єгора Анчішкина з розробки унікальних алгоритмів виявлення та розпізнання обличь та об’єктів був розпочатий 2006 року. Вже 2012-го компанію та розробки проекту купила корпорація Google, що одразу було названо угодою року у світі ІТ. Алгоритми та рішення, запропоновані компанією Viewdle, широко використовують у пошукових технологіях. Наприклад, Google запустила на основі цієї технології сервіс із пошуку за зображеннями, коли для запиту використовуються файли, завантажені у пошуковий рядок.