Thursday, Dec. 12, 2019

Фізики виявили «частинку Бога»?

Грудень 22, 2011

Фізики виявили «частинку Бога»?

Незалежно одна від одної дві команди вчених заявили 12 грудня про ймовірне виявлення бозона Гіґса — частинки, відповідальної за наявність маси в об’єктів у Всесвіті. За неофіційними даними, співробітники Європейської організації з ядерних досліджень (CERN), що працюють із Великим адронним колайдером (ВАК), нібито виявили бозон Гіґса. Хоча наразі зарано говорити про повноцінне наукове відкриття, уже найближчим часом науковці розкажуть про свої спостереження.

Водночас, за іншими даними, фізики, що працюють із детекторами CMS і Atlas ВАК, оголосили, що їм удалося не тільки звузити межі ймовірної маси бозона Гіґса, але й знайти деякі його сліди. Про це було розказано на спеціальному семінарі, організованому CERN. Зазначимо, уже давно ширяться чутки, що в СERN мають намір оголосити про відкриття бозона Гіґса. Як повідомила Фабіола Джіанотті, представник Європейської організації з ядерних досліджень, після аналізу зібраних даних фізики можуть стверджувати, що якщо бозон Гіґса існує, то з імовірністю 95 % його маса лежить у межах від 115,5 до 131 ґіґаелектронвольт.

Також дослідникам із колаборації вдалося виявити в зібраних даних певний «сиґнал», який вказує на існування бозона Гіґса з масою 126 ґіґаелектронвольт. Пані Джіанотті додала, що остаточно можна буде стверджувати, існує чи не існує бозон, десь 2012 року.

Проте науковці не оголошуватимуть про остаточну перемогу доти, доки не переконаються, що такі результати не могли бути випадковістю. Якщо підсумки експерименту підтвердяться, почнеться вивчення властивостей бозона Гіґса й перевірка їх на відповідність існуючим теоріям. Як відомо, ВАК, розташований на кордоні між Швейцарією та Францією, є найбільшим на планеті прискорювачем елементарних частинок, довжина його тунелю — 27 км. Виявлення бозона Гіґса є одним з основних завдань апарата.

Євген Клен