Tuesday, Oct. 24, 2017

Як передбачити інфаркт?

Квітень 05, 2012

Як передбачити інфаркт?

Спеціалісти з Дослідницького інституту Скріппса (штат Каліфорнія) виявили в крові деформовані ендотеліальні клітини, які сиґналізують про наближення інфаркту. Під час роботи Ерік Тополь досліджував зразки крові 50 пацієнтів із використанням нової технології, яка дає змогу сортувати клітини залежно від їх типу. Учені виявили присутність у зразках великої кількості відшарованих ендотеліальних клітин, які до того ж були суттєво деформовані й могли формувати скупчення. Кардіологи назвали ці клітини «циркулюючими ендотеліальними клітинами».

Усі обстежені пацієнти поступили в лікарню зі скаргами на біль у грудях, який є основною клінічною ознакою інфаркту. Середній вік хворих із цієї групи склав 58,5 року. Для порівняння вчені обра­ли 44 добровольців, які були молодші за пацієнтів контрольної групи, а також десять осіб, старших за 50 років. Результати дослідження довели, що число циркулюючих ендотеліальних клітин у крові хворих людей у чотири рази перевищувало аналогічний показник у крові здорових. Клітини, виявлені в крові цих людей, не були деформовані. Науковці вважають, що ендотеліальні клітини у великій кількості починають відшаровуватися від внутрішніх стінок судин приблизно за два тижні до інфаркту, проте цей факт поки ще не доведений.

Надалі д-р Тополь має намір установити, коли починається масоване відшарування ендотелію. Дослідники вважають, що ці ознаки можна буде використовувати як біомаркери початку процесів, що передують інфаркту. Отже, виникне шанс запобігти серцевому нападові. Зараз лікарі ще не можуть передбачити, коли та в кого він станеться. Добре відома тільки група ризику, до якої входять люди з гіпертонією, підвищеним рівнем холестерину в крові, курці, хворі на діабет, люди з надмірною вагою й ті, хто провадить малорухливий спосіб життя.

Олег Садовий