Thursday, Aug. 6, 2020

У Китаї — новий вірус «свинячого грипу»

Липень 11, 2020

У Китаї — новий вірус «свинячого грипу»

Китайські вчені з університетів Пекіна та Шаньдуна провели дослідження серед місцевих свинарів, аби встановити, наскільки висока зараз загроза зараження людини свинячим грипом. Як засвідчили результати дослідження, кожен десятий працівник свинарень заразився вірусом G4 H1N1. Але до нової хвилі свинячого грипу це ще не призвело.
Проте науковці застерігають, що систематичне спостереження за вірусами, виявленими у свиней, дуже важливе для того, щоб запобігти потенційній пандемії та підготуватися до неї». А власники свинарень або працівники на підприємствах з випуску м’ясної продукції, повинні проходити медичне обстеження.
Результати цього дослідження були опубліковані в американському журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, що є офіційним виданням Національної академії наук США. Після цієї публікації Карл Бергстром, американський біолог із Університету Вашинґтона запевнив, що новий штам вірусу, який викликає свинячий грип G4 H1N1, до пандемії не призведе. «Ніщо не вказує на те, що G4 H1N1 передається від людини до людини. Хоча цей вірус і поширюється у світі вже впродовж п’яти років», — обґрунтував свої висновки дослідник.
Однак учених непокоїть те, що новий вірус містить у собі деякі гени, що роблять його «кандидатом для виникнення пандемії». Новий вірус G4 H1N1 споріднений з уже відомим вірусом свинячого грипу H1N1, що поширився по всьому світу 2009 року, а також із пташиним грипом.
У період із 2011-го по 2018 рік, після того, як Всесвітня організація здоров’я оголосила про те, що пандемія свинячого грипу офіційно завершилася, китайські науковці проводили тестування свиней в десятьох провінціях країни, змогли виявити 179 штамів вірусу свинячого грипу й ізолювати їх.
2016-го вчені встановили, що новий вірус G4 H1N1 домінує в свиней. Але вони виявили й те, що цей вірус може розмножуватися в дихальних шляхах людини. Після проведених експериментів на тхорах, стало зрозуміло, що цей вірус передається повітряно-крапельним шляхом і викликає інфекційні захворювання.
У людини, котра перехворіла на інші види грипу, проти свинячого грипу імунітет не виробляється. Дослідники провели тестування на наявність в організмі вірусу 338 осіб, пов’язаних із свинарством. У 10,4 % з них вірус виявили. Серед усього населення Китаю новий вірус свинячого грипу G4 H1N1 виявили у 4,4 %. Але, як наголошують учені, це ще не доказ того, що вірус передається від людини до людини.
Побоювання науковців викликає той факт, що новий вірус може мутувати й стати небезпечним для людини. У зв’язку з цим Джеймс Вуд, професор ветеринарії з Кембриджського університету, вказує на те, що саме дикі тварини, які також можуть жити й у домашніх умовах, і чиє м’ясо люди вживають у їжу, можуть стати джерелом поширення вірусів, здатних спричинити пандемію.
Українська служба Deutsche Welle

До слова
У Національній лабораторії інфекційних захворювань Бостонського університету знайшли спосіб убити коронавірус за кілька секунд. Фахівці провели дослідження, під час якого стало відомо, що дальнє ультрафіолетове випромінювання здатне повністю знищити патоген. Мікробіолог Ентоні Гріффітс із командою вчених провів експеримент, обробляючи забруднений коронавірусом матеріал різними дозами ультрафіолетового випромінювання. Виявилося, що дозування в 5 мДж/кв. см знищує 99 % патогенів за шість секунд. Вплив на вірус упродовж 25 секунд дозою випромінювання в 22 мДж/кв. см повністю його знищує. Вчені зазначили, що ультрафіолетова лампа потужністю 13 Вт може очистити кімнату площею 15 кв. м від коронавірусної інфекції. Фахівці наголошують, що всі досліджувані віруси гинуть від впливу дальнього ультрафіолетового випромінюванням, яке небезпечне й для людини.
Водночас з’ясувалося, що для лікування коронавірусної інфекції комбінація препаратів лопінавір і ритонавір марна. Про це свідчать результати британського клінічного дослідження Recovery. Науковці порівнювали дані 1 596 хворих, котрі приймають комбінацію цих препаратів, із даними 3 376 пацієнтів із контрольної групи. Через складність застосування ліків дослідження не проводили на хворих, під’єднаних до апаратів для штучної вентиляції легень. За 100 днів вони отримали результати, які засвідчили, що два гідроксихлорохін і лопінавір-ритонавір не поліпшують виживання пацієнтів, хворих на коронавірус, тоді як «життя рятує» дексаметазон.
Як повідомляв «Міст», у Києві захворювання на «свинячий грип» виявили 2013 року.