Monday, Sep. 25, 2017

Цікаві факти та дивовижні про сон

Липень 27, 2017

Цікаві факти та дивовижні про сон

Людина проводить у сні третину свого життя. То ж цікаво більше дізнатися про цю стадію людського організму.

Яка погода заважає виспатися
Підвищення температури в нічний час негативно впливає на сон. Це встановили дослідники з Каліфорнійського університету в Сан-Дієґо. Про це розповів Нік Обрадович, один із авторів дослідження. Він зауважив, що як він сам, так і навколишні страждають від недосипання. Він вирішив перевірити, чи є якась закономірність між температурними перепадами в нічний час та якістю сну.
Матеріалом для дослідження стали дані загальних медичних досліджень, зібрані з 2002-го по 2011 рік за участі 765 тис. жителів США. Науковці зіставили зазначені піддослідними випадки недостатнього сну й інформацію метеорологічних служб про температурні умовами.
З’ясувалося, що аномальне зростання температури на 1 градус за Цельсієм призводить до трьох випадках нестачі сну на 100 осіб у місяць. Негативний вплив потепління у нічний час стає гострішим у літній період. Дослідники також зазначили, що особи з нижчим матеріальним достатком, а також старші за 65 років, найбільше страждають від недосипання, пов’язаного зі стрибками температури.

Денний сон шкодить організму
Дослідники з Європи та США зацікавилися, чому дорослій людині не можна спати вдень. Вони провели деякі спостереження за 30 тис. добровольців, які дали свою згоду на цей захід. Група громадян регулярно лягала спати на кілька годин у денний час, а після пробудження фахівці проводили ряд діагностичних процедур, аби второпати, чи є зміни. І вони справді з’явилися у більшості, тільки поліпшенням це назвати не можна.
Після аналізу результатів експерименту вчені категорично не рекомендують дорослим людям спати вдень, позаяк це загрожує такими патологіями, як порушення обміну речовин, ожиріння, інфаркт, інсульт, артеріальна гіпертензія, діабет. Деякі з цих хвороб небезпечні для життя людини. До того ж люди, у кого є захворювання в хронічній формі, можуть мати часті рецидиви. Тому замість денного сну експерти рекомендують просто почитати щось приємне або просто полежати та відпочити.

Шокуючи шкода безсоння
Нове дослідження американських науковців показало, що погана якість сну ночами може бути передвісником деградації головного мозку. Фахівці виявили, що люди, котрі часто скаржаться на свій сон, більшою мірою, ніж інші, схильні до появи у них недоумства.
Авторами дослідження стали вчені з Університету Вісконсин-Медісон. Вони заявили, що існує зв’язок між поганим сном по ночах і підвищеним ризиком хвороби Альцгеймера в майбутньому. «Ми виявили, що люди, котрі часто страждають від поганої якості сну та денної сонливості, мають у спинномозковій рідині, яка присутня в хребті і головному мозку, більше біологічних ознак, що вказують на схильність хвороби Альцгеймера. Біологічні маркери включали наявність амілоїдного білка, тау-білка, пошкодження клітин головного мозку і високі рівні запалення в мозку», — повідомили дослідники.
Зокрема, науковці змогли помітити, що в головному мозку людей, котрі скаржилися на нездатність швидко заснути і на нічні пробудження, накопичуються токсичні молекули, здатні зіграти фатальну роль у розвитку деменції. У людей із нормальним сном мозок у стані очистити себе від цих небажаних компонентів. Але в разі проблем, характерних для безсоння, мозкова діяльність видозмінюється, і токсини можуть «застрягти» в мозку.