Новини для українців всього свту

Sunday, Aug. 25, 2019

Фурор у гардеробі модниць США на початку ХХ ст.

Автор:

|

Серпень 14, 2019

|

Рубрика:

Фурор у гардеробі модниць США на початку ХХ ст.
Моделі Валентини Саніної

Її бездоганно пошиті плащі та плаття-трансформери ідеально сідали на будь-яку поставу, вирізнялися строгим, але незвичайним мінімалістичним дизайном. Її творіння втілювали розкіш — бездоганно скроєну, зшиту з найкращих матеріалів. Вони не сковували рухів, чудово носилися і зберігали шик десятиліттями. Вплив творчої спадщини українки Валентини Саніної-Шлее в моді США відчутний досі.
Про дитинство і юність Валентини відомо небагато. Революції та Перша світова війна стерли багато сторінок із минулого модельєрки. Навіть точна дата її народження невідома. У більшості біографій згадується 1 травня 1904-го, а ще — 1899-й, або 1894 рік. Але історія героїні почалася в Києві. Відомо, що після Жовтневого перевороту в Російській імперії 1917-го вона переїхала до Харкова, там закінчила драматичні курси.
1920 року дівчина прибула до Севастополя. Там вона познайомилася з Георгієм Шлее, своїм майбутнім чоловіком. Він готувався покинути Батьківщину й утікати подалі від «червоної чуми». Невідомо, коли пара побралася, але Україну подружжя покинуло вже разом.
За три роки подружжя Шлее осіло в Сполучених Штатах. У Георгія, котрий в Америці став Джорджем, були деякі заощадження. Кошти допомогли орендувати невелику квартиру й почати грати на біржі. Сама Валентина спершу, як і багато красунь-еміґранток, пробувала себе в ролі манекенниці, адже знала, що дуже вродлива. Українка вміла цю красу підкреслювати одягом, зачіскою й аксесуарами. Це незабаром помітили у вищому товаристві Нью-Йорка.
1920-ті рр. — епоха нового ідеалу, нового жіночого образу, нової краси. Валентина, котра сама шила собі вбрання, з’являлася в сукнях довгих, облягаючих, які підкреслювали тонку талію, з широкими рукавами, ефектними декольте, незвичайними деталями. Валентина берегла свою товсту косу, укладаючи її навколо голови або вузлом на потилиці. Це все справляло театральний ефект. Незабаром з’явилася маленька майстерня «Валентина», потім інша — «Валентина і Соня».
Валентина, по суті, була самоучкою. Вже отримавши безліч замовлень, на початку 1930-х Саніна-Шлее їде в Париж і зубрить там ази дизайну. «Я навчилася тільки одного — ніколи нічого не копіювати. А переробки французьких брендів становлять основну масу одягу в Америці. Терпіти не можу плагіату. Робитиму власний, оригінальний, ні на що не схожий одяг», — казала вона.
Дизайнерка шалено любила чорний колір. Також у її улюбленій палітрі були білий, оливковий, зелений і жовтий. Її стиль — ефектна простота. Кутюр’є створювала розкішні сукні з оксамиту, шифону, крепу, мусліну. Вбрання — справжні шедеври кравецького мистецтва. Тепер їх зберігають у музеях і приватних колекціях, а розповіді про них можна зустріти в мемуарах кінозірок, художників і поетів.
«Аби спростити плаття, роблю мало швів. Завжди щось прибираю в ньому, а не додаю. Мені не потрібні голка й нитки, дайте мені три шпильки, й я зроблю вам бальну сукню», — казала модельєрка.
Шати Саніної-Шлее жили поза часом. Одягнувши їх сьогодні, жінка могла не хвилюватися, що завтра вони втратять актуальність. Валентина пропонувала клієнткам одяг і аксесуари на всі випадки життя. Кутюр’є була креативним директором найвищого рівня, причому, задовго до того, як саме це поняття винайшли.
До 1940-х рр. будинок моди української еміґрантки був чи не найзнаменитішим в Америці. Валентиною захоплювалися. Замовити у неї сукню вважали удачею. Ім’я дизайнера набуло популярності не меншої, ніж у акторок Голівуду.

About Author

Meest-Online

Loading...