Новини для українців всього свту

Thursday, Sep. 24, 2020

National Geographic присвятив статтю вінкам українки

Автор:

|

Липень 15, 2020

|

Рубрика:

National Geographic присвятив статтю вінкам українки

Поулярний журнал National Geographic опублікував статтю про творчість Домініки Дикої, української дизайнерки, художниці та фотографа. «Квіти, пір’я, конопляні нитки, мушлі, намисто, навіть шматочки фольги та воску — це лише деякі з предметів, які українська художниця Домініка Дика вплітає у свої традиційні українські вінки», — йдеться у публікації.
Як пише видання, вінки століттями одягали дівчата як символ чистоти та родючості. Також вони були невід’ємною частиною святкувань і весіль. Вважається, що вінки мають язичницьке походження й їх плели ще до прийняття християнства в ХХ ст. «Сьогодні ж, однак, вони є частиною відродження традиційної культури, яку українці впускають в щоденне життя — яке в сучасності пишається історією та дивиться у світле майбутнє», — зауважують автори матеріалу.
Зокрема, вінки є класичною прикрасою на народному святі Івана Купала, яке відзначають на початку липня. Крім стрибків через вогонь, дівчата також плетуть вінки з польових квітів і рослин. Кожна з них кладе вінок на воду та спостерігає, куди його віднесе течія, або який хлопець його зловить. Також Івана Купала є святом музики та співів, а останнім часом супроводжується численними постами у соціальних мережах, наголошується у матеріалі.
«Вінки, разом із традиційними вишиванками, стають дедалі популярнішими», — каже Дага Грегорович, членкиня українсько-польського музичного гурту Dagadana, яка з гордістю носить вінки Домініки Дикої.
Віночний бум впливає також на флористів-квітників. За словами киянки Анастасії Прушко, вінки замовляють і на хрещення дітей, і для гостей на дні народження, і на відкриття традиційного українського ресторану, й як аксесуари на показ мод. Але найбільшим попитом вони користуються серед наречених на весіллях.
Проте окрім кохання та весіль, існує ще один елемент — патріотизм, пише National Geographic. «Віночки стали популярними після Помаранчевої революції 2004 року, коли стався підйом національної свідомості — і люди знову полюбили своє коріння, закохались у традиції», — зазначила а. Прушко.
Друга Українська революція — Майдан 2014 року — коли протестувальники хотіли посилити незалежність України проти російського втручання — також супроводжувалася ще більшим заглибленням в народні традиції.
Мейґіл Фавлер, котра викладає і досліджує культурну історію Росії, України та Східної Європи в Університеті Стетсона (штат Флорида), наголошує, що якщо вишиванку раніше вдягали лише на свята, то зараз її можна зустріти на вулицях міст. Також вінки можна зустріти на сучасних фестивалях.
Як повідомляв «Міст», у Черкасах створили проєкт «Від лялі до кралі» — виготовляють автентичні вінки.

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply