Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Wednesday, Jan. 23, 2019

Українці створили нову православну Церкву

Автор:

|

Грудень 19, 2018

|

Рубрика:

Українці створили нову православну Церкву

Митрополит Епіфаній

У Соборі святої Софії у Києві 15 грудня проголосили створення єдиної помісної православної Церкви й обрали її митрополитом 39-річного Епіфанія (Думенка).

«Вирішив зняти»
Митрополит Макарій, керівник Української автокефальної православної церкви, повідомив в інтерв’ю «Радіо Свобода», що Вселенський патріарх Варфоломій особисто просив його й Блаженнійшого Філарета, голову Української православної церкви (УПЦ) Київського патріархату (КП), не висуватися на пост глави нової Церкви на її Об’єднавчому соборі. Відтак Філарет, котрий упродовж майже трьох десятиліть очолював процес створення в Україні помісної церкви, смиренно прибув до Софії Київської вже не в патріаршому, а в митрополичому головному уборі.
Але, як запевнив колишній речник УПЦ КП, архієпископ Євстратій (Зоря), він буде почесним патріархом новоствореної Православної церкви України (ПЦУ). А також продовжить служіння в кафедральному Володимирському соборі.
Разом із ним участь в об’єднавчому Соборі взяли ще 41 архієрей від УПЦ КП. Кожен із них привів зі собою по священику та мирянину. Зокрема, УПЦ КП представляли 126 делегатів, УАПЦ — 36 (12 єпископів, кожен із яких також привів зі собою священика та мирянина), а УПЦ Московського патріархату, синод якої заборонив своїм священнослужителям брати участь в Об’єднавчому соборі, — шестеро (по двоє єпископів — митрополит Вінницький і Барський Симеон (Шостацький і митрополит Переяславський Олександр (Драбинко), священиків і мирян). Отже, на соборі були 192 делегати.
Президент України пояснив, що лише двоє владик від УПЦ МП прийшли на собор через тиск із боку їхнього керівництва. «Протидія з боку РПЦ була для нас дуже очікуваною. Однак ми недооцінили її вплив на дочірню структуру в Україні. Тут нашу державу звинувачують безпідставно в тиску на того чи іншого священика. Але з понад десяти ієрархів УПЦ МП, котрі підписали звернення до Вселенського патріарха, або твердо пообіцяли прийти на Собор, до Софії дісталися лише двоє. І це результат тиску, але точно не нашої держави», — повідомив він.
Керував собором митрополит Гальський Вселенського патріархату Емануїл Адамакіс. Андрій Юраш, директор Департаменту в справах релігій і національностей Міністерства культури України, котрий також брав участь у соборі, розповів, що спершу на ньому визначилися таємним голосуванням з трьома кандидатами. Ними стали митрополит Луцький і Волинський УПЦ КП Михаїл (Зінкевич), митрополит УПЦ КП Епіфаній Думенко та митрополит Вінницький і Барський УПЦ МП Симеон (Шостацький).
У першому турі митрополит Михаїл набрав 38 голосів, митрополит Симеон — 56, а митрополит Епіфаній — 81 голос. У другому миряни і священики не голосували, митрополит Михаїл зняв свою кандидатуру, відтак, єпископи віддали за Симеона 28 голосів, а за Епіфанія — 36.

Рятівник євромайданцівців
Митрополит Михаїл розповів на прес-конференції 18 грудня: «Під час собору кілька разів зустрічався з Петром Порошенком і патріархом Філаретом. Позиція Президента була — давайте домовлятись, тому що для України це — вирішальний момент. Я зважив на те, що чекає нас у майбутньому, а це розділення, кілька православних церков, звинувачення Константинопольського патріарха в тому, що даремно з нами зв’язався, звинувачення росіян у тому, що ми й тут не можемо розібратись. І я вирішив зняти свою кандидатуру на користь єдиної української Церкви».
39-річний Епіфаній (у миру — Сергій Думенко) народився в селі Волково в Одеській області, але виріс у селі Стара Жадова в Чернівецькій. Після навчання в Київських духовних семінарії та академії УПЦ КП захистив кандидатську дисертацію, отримав вчений ступінь кандидата богословських наук і викладав у Рівненській духовній семінарії, працював секретарем свого земляка з Буковини, митрополита Рівненського й Острозького УПЦ КП Даниїла.
Згодом навчався на філософському факультеті Афінського національного університету, викладав у Київській православній богословській академії, завідував у ній кафедрою філології, був секретарем патріарха Філарета, намісником Видубицького чоловічого монастиря, керуючим справами Київської єпархії, єпископом Вишгородським, а згодом — Переяслав-Хмельницьким і Бориспільським, а також ректором Київської богословської академії. 2012-го Філарет возвів його в сан архієпископа. Того ж року став доктором богословських наук та очолив Синодальне управління в справах духовної освіти УПЦ КП, а наступного — намісником і місцеблюстителем патріарха Філарета на випадок його смерті або хвороби.
Митрополит Епіфаній був одним із тих, хто під час Майдану вирішив підтримати мітинґарів, впустивши їх до Михайлівського собору. А вже потім, від початку антитерористичної операції на Сході, неодноразово ініціював збір гуманітарної допомоги як українським військовим, так і мирному населенню Донбасу.
Щоправда, в часописі «Український тиждень» писали про нього й таке: «Київський патріархат, хоч і здається достатньо монолітним, насправді не є таким. Там уже давно викристалізувалися дві фракції. Так звана проросійська, її очолює митрополит Епіфаній, і проукраїнська, неформальний лідер якої — Михаїл. Класифікація трохи умовна, але загалом прояснює основну суть. Проросійськість перших полягає в тому, що саме вони були генераторами ідеї отримання томосу від Москви та переконували патріарха Філарета, що нема чого чекати його з Фанару».
«Нібито ця група перебуває в досить тісному контакті з Російською православною церквою (РПЦ), її лідери особисто знайомі з Іларіоном (Алфєєвим), керівником відділу зовнішніх церковних зв’язків РПЦ, і не раз їздили в Данилів монастир до Москви на зустріч із ним. Саме їм, мовляв, належить ідея написання покаянного листа Філаретом до РПЦ, що, мов грім серед ясного неба струсонув українське суспільство кілька років тому. Сталося це вже тоді, коли почали відбуватися певні позитивні зрушення в перемовинах із Константинополем, і в патріарха Варфоломія такий крок Філарета теж викликав певне нерозуміння», — розповіли також у виданні.
«Спонсорами проросійської фракції є пивні бізнесмени Андрій і Роман Мацоли, творці «Першої приватної броварні». Фракція Епіфанія невелика, близько десяти єпископів. Але він займає особливе становище в Церкві та справді може шептати на вухо Патріарху. Є в нього, щоправда, один талант, кажуть у КП, він пересварився з більшістю єпископів. Із кожним у нього є якийсь мікроконфлікт», — писали також в «Українському тижні».

Еволюціонер
Однак митрополит Епіфаній уже продемонстрував, що здатен еволюціонувати. Під час ефіру одного з українських телеканалів він розповів, що юнаком планував вступати до Одеської духовної семінарії УПЦ МП, однак священик із його села не дав на це благословення. Владика пояснив: «Він побачив у мені певного конкурента. Відповідно, я вступив на навчання в Київську духовну семінарію (УПЦ КП. — Ред.)».
А під час своєї першої служби як митрополита новоствореної ПЦУ пом’янув усіх предстоятелів Церков, крім патріарха Московського Кирила. Своєю чергою, під час літургії у Патріаршому соборі святого Георгія на Фанарі її диякон уперше згадав у присутності Вселенського патріарха Варфоломія ім’я очільника нової української Церкви в переліку очільників помісних автокефальних Церков.
Митрополит Епіфаній пояснив: «Це означає, що ми посідаємо почесне, хоча останнє 15-те місце в диптиху, а це означає, що ми будемо незалежною, повноцінною, автокефальною Церквою. Зараз ми чуємо про те, що це не буде повноцінною автокефалією, що ця Церква буде в підпорядкуванні Константинополя, але це неправда. Константинополь як мати-церква сприяє і допомагає нам об’єднатися, щоб ми створили структуру цієї Церкви, а в подальшому після вручення томосу, ми будемо самокерованою Церквою, будемо керуватися тут, у Києві, і, відповідно приймати ті рішення, які будуть корисні для цієї Церкви. Тому зараз не може бути мови про те, що ми будемо залежні від Константинополя».
Вселенський патріархат ще й прийняв у свою юрисдикцію митрополитів Олександра та Симеона, виключених із УПЦ МП за участь у створенні нової української Церкви. Крім цього, митрополит Епіфаній повідомив: «Вселенський патріарх адресував листа особисто митрополиту Онуфрію, якому було чітко сказано про те, що після Об’єднавчого собору, обрання предстоятеля цієї об’єднаної Церкви, митрополита Київського, він автоматично стає канонічним митрополитом Київським. Від того часу, відповідно, не може існувати двох митрополитів Київських. Відповідно, митрополит Онуфрій буде лише митрополитом РПЦ в Україні».

Ігор Голод

До слова
Державний департамент США привітав український народ зі створенням ПЦУ й обранням її головою митрополита Епіфанія. Про це повідомило Посольство США в Україні. Зокрема, у спеціальній заяві Держдеп США назвав встановлення незалежної Православної церкви України «історичним моментом» і запевнив у незмінній підтримці України та повазі її права вільно сповідувати релігію без зовнішнього втручання. У заяві також ідеться, що право на свободу віросповідань поширюється на всіх українців, котрі вирішили приєднатися до ПЦУ, а також і на тих, котрі вирішили не приєднуватися.

Гоп-ля
Кремлівські пропагандисти дуже «цікаво» розтлумачили росіянам абревіатуру ПЦУ. Повідомлення шизофренічного змісту з’явилося на сторінці прокремлівської пропагандистської російської агенції РІА «Новости». Зокрема, «журналісти» по-своєму трактували назву нової української Церкви. «Церковний розкол в Україні відбувся. Нова Церква, пов’язана з двох неканонічних частин — Київського патріархату й Автокефальної, — отримала назву УПАПЦ. В абревіатурі ясно читається і УПА, і ПАП — Петро Олексійович Порошенко».

About Author

Meest-Online

Loading...