Новини для українців всього свту

Tuesday, Nov. 24, 2020

Священики йдуть на війну з Путіним

Автор:

|

Листопад 26, 2014

|

Рубрика:

Священики йдуть на війну з Путіним

Розподіл релігійних громад в Україні

У Кракові (Польща) відбулася наукова конференція «Релігія в контексті глобалізації». Там представники академічних кіл державних університетів із 14 країн Євразії та США окреслили тенденції впливу Церкви на розвиток суспільства і політики.

Москва не може догодити Києву
Організатори цієї конференції — найбільший в Європі та світі інститут релігієзнавства Ягеллонського університету (Польща), а також Міжнародний центр права і релігієзнавства Університету Бригама Янга (США). Більш ніж 60 учасників польської конференції обговорювало нові тренди релігієзнавства. Від Латвії в конференції в Кракові взяли участь із доповідями два професори Латвійського університету — Леон Тайванс і Яніс Прієде.
Тренд низки доповідей: прихожанам Православної церкви ближче до серця підкреслено нейтральна реакція глави Російської православної церкви (РПЦ) на українські події. Роман Лункін, провідний науковий працівник інституту Європи Російської академії наук, зазначив, що предстоятель православної єпархії Москви навмисно дистанціюється від державної політичної пропаганди. Однак така нейтральна позиція подобається не всім. Польська католицька церква навіть засудила патріарха Кирила за «неосуд аґресії Росії в Україні, що в сучасних умовах є злочином». Нарікань із боку Києва — ще більше.

Лютерани ніяк не визначаться
Лютеранська церква України закликає до війни проти «російських фашистів». А російські лютеранські пастори займають діаметрально протилежну позицію. У Росії це — «Свобода Донецьку та Луганську!» і «Крим — наш!» В Україні, відповідно, — «Слава героям!» і «Нам — Крим!»
А в Донбасі та в Криму ще з березня ц. р. змінився акцент: один пастор кримської церкви весь час незалежності України був патріотом з жовто-блакитним прапором, і від нього відвернулася вся паства. Він був змушений еміґрувати, а церква – залишилася.
У храмах на південному сході півтонів і відтінків, як зазначили учасники Краківської релігієзнавчої конференції, зараз узагалі немає. Пастор Леонід Падун, настоятель однієї з найбільших українських протестантських церков «Слово життя» в Донецьку, у своїх проповідях закликає паству зі зброєю в руках відстояти свою землю, честь і мир, знищивши ворога.

Католицького священика покарали за «Путіна-фашиста»
У вир нетерпимості і хаосу, на подив багатьох, не втягнулася Католицька церква України. Католицькі архієпископи достатньо автономно від Ватикану можуть робити гучні політичні заяви — так уже було за часів хрестових походів. Інша річ, що паства тепер не очікує від намісників Бога на Землі кровожерності й абсолютного осуду, що не зовсім корелюється зі заповітами Ісуса Христа й змушує багатьох прихожан сумніватися в істинності віри, де можуть бути висвячені радикали.
А Українська католицька церква – дуже терпима. Був випадок, коли один із пастирів приходу Івано-Франківська закликав воювати проти «жидів» і «москалів», заявляючи, що «Путін — фашист», і він був покараний: відправлений у монастир учитися смиренню, достойному християнина.
Показний нейтралітет патріарха Московського і всієї Русі Кирила зміцнив ортодоксалізм і в Російській Федерації (РФ), і в Україні, за винятком Криму і двох областей на південному сході. «Ортодоксалізм в Україні — дуже важливий чинник розвитку, і після подій цього року українці не збираються масово переходити у віру католицьку або лютеранську. В Україні зареєстровано майже 18 тис. православних громад. Для порівняння: в РФ — менше 15 тис. Фактор православ’я в урегулюванні української кризи і його наслідків — дуже важливий: в суспільстві є мало активних людей, а в церквах концентрується 50 % представників успішного бізнесу та влади», — резюмує Роман Лункін.

«Майдан і Церква»
Людмила Филипович, завідувач відділу релігій і практичного релігієзнавства відділення релігієзнавства Інституту філософії Національної академії наук України, висловила думку про необхідність виходу Православної церкви (УПЦ) України з Московського патріархату (МП). Ставши автокефальною, УПЦ забере більш ніж половину храмів і парафіян — і православне поле Москви й усієї Русі перетвориться з найбільшої організації на реґіональну.
«Рішення про автокефальність Церкви мають підтримати всі конфесії в складі Вселенського патріархату, але цього не станеться. Фактично Константинополь завжди просував свої візантійські інтереси, користуючись хитким становищем інших. Українська церква, таким чином, залишається в складі Московського патріархату з усіма наслідками цього ще на невизначено тривалий час», — заявила проф. Филипович.

Укроп.org

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply