Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Saturday, Nov. 18, 2017

Міжнародний музичний фестиваль у Філадельфії

Автор:

|

Травень 04, 2012

|

Рубрика:

Міжнародний музичний фестиваль у Філадельфії

22 квітня у Філадельфії відбулася беззаперечно видатна подія — Перший міжнародний музичний фестиваль. Цього дня концертна зала УОКЦ зібрала багатонаціональну громаду, серед якої були представники японської, китайської, польської, американської й української культур.

«Для кожного з нас украй важливо поділитися життєвим досвідом нашого, українського, народу та підвищити інформованість про позитивні аспекти нашої культури серед інших етнічних груп», — зазначила Андрея Жаровська, куратор фестивалю. З огляду на це, організатори, УОКЦ і камерний хор «Акколада» надали можливість зустрітися хорам різних громад для музичного вираження душі свого народу, адже пізнання інших культур є не менш важливим, аніж презентація власної.

Перший Міжнародний музичний фестиваль зібрав сім хорів-учасників, зокрема український чоловічий хор «Прометей», чоловічий хор «Дзвін», камерний хор «Акколада», Chinese Musical Voices (китайська громада), Marcella-Kochanska-Sembrich Female Chorus (польська громада), JAGP Chorus Group «Ui» (японська громада) і Greater Philadelphia Chorale (американська громада). Концертну програму відкрила школа народного танцю «Волошки» виконанням «Привіту» й традиційно для українців пошанувала гостей хлібом-сіллю на знак гостинності та дружби. А далі відбулася музична мандрівка країнами-учасницями. Об’єднуючим елементом цих розділених відстанню культур стала тема життєвого людського досвіду, що, власне, оспівується в народних піснях, а це — тема родини, кохання, болю та скорботи, а також національної гордості.

Український чоловічий хор «Прометей» (музичний керівник Роман Кучарський) виконав композиції «Світить місяць», «Гей, соколи», «Гей, браття-опришки» та «Грай, бандуро, грай». За свою 50-літню діяльність хор сформував широкий репертуар української класичної, народної, релігійної музики, а також американських традиційних і народних мелодій. Спів, музичні досягнення й активність хору, а також дружність колективу зробили його справді видатним.

Хористи The Chinese Mu­sical Voices (музичний керівник Венні Као) представили публіці три народні китайські пісні. Перша композиція оспівувала кохання двох людей, стосунки яких відтворюються в образах місяця та зірок. Друга пісня розповідає сентиментальну історію кохання в розлуці, але з надією на довгоочікувану зустріч бодай у мріях. Ці твори звучали надзвичайно ніжно, делікатно, мов політ метелика, а голоси хористів під супровід фортепіано переливалися дзвіночками. Третя композиція прославляла працьовитість людей і їхню радість під час збору рясного врожаю як винагороду за важку працю протягом року. Настрій пісні був життєствердним і оптимістичним. Загалом, цей виступ із легкістю переніс слухачів у Китай — із його колоритом і специфікою.

Наступним представив свій виступ Marcella Kochanska-Sembrich Female Chorus (музичний керівник Гаррієт Спінка), у виконанні якого пролунали три твори. Історія хору пов’язана з іменем Марселі Кочаноської-Сембріч, котра була одним із найкращих сопрано минулого століття та своєю творчістю прославила Польщу, включаючи до репертуару багато польських пісень. Перша композиція у виконанні хору «Зелений край» оспівала красу польської природи. Далі прозвучав твір Chlopcy Krakowiacy, що є чудовою народною мелодією про статних і спритних хлопців із Кракова. Як відомо, краков’як — один із п’яти національних танців Польщі, візитка нації.

Український хор «Дзвін» під час свого виступу запалив публіку веселими та жвавими композиціями в супроводі акордеона, що додавало новизни звучанню й стало «родзинкою» їхньої програми. Усі глядачі, включаючи наймолодших представників етнічних груп, підтанцьовували, гучно аплодували та всіляко підтримували виконавців. Цікавою об’ємною подачею вирізнялися ліричні композиції через динаміку звуку піано — форте, що дозволило передати всю емоційність та силу переживань і краще розкрити суть твору. Серед виконаних творів були такі народні пісні: «Ой, у полі нивка», «Там, де ми ходили», «Ой, там за лісочком», «Ой, на горі цигани стояли», «Розпрягайте, хлопці, коней».

Члени JAGP Chorus Group «Ui» (музичний керівник Мадока Нішімура) репрезентували глядацькій залі шість пісень на народні японські мотиви. Особливістю репертуару хору є сезонні твори, присвячені весні, квітам, цвітінню сакури, а також композиції про любов до батьківщини, свободу та кохання, що вирізняються особливою мелодійністю. Загалом JAGP Chorus Group «Ui» виконує широкий діапазон творів — від старовинних народних пісень до сучасних, що характеризуються надзвичайною чуттєвістю й пропаґують свободу, повагу між людьми та мир.

Учасники Greater Phila­delphia Chorale (виконавчий директор Чак Меттьюз) виконали композиції патріотичного змісту в сучасному стилі. Репертуар хору включає класичну та сучасну музику, джаз, фолк і мюзикл. Місією колективу є виконання широкого спектру якісної музики для громади, що гідно оцінюється публікою. І в цей святковий вечір слухачі щирими оплесками віддячили хору за натхненну працю.

Завершальним акордом вечора став виступ камерного хору «Акколада» (музичний керівник Богдан Генгало), який подарував публіці в’язанку українських пісень, серед яких — «Ой, у полі криниченька», «Веснянка», «Ой, чий то кінь стоїть» і «Закарпатський вінок».

Підсумовуючи, варто сказати, що в цей святковий вечір слухачі справді мандрували різними куточками світу завдяки музиці, переносились із країни в країну з її колоритом, відмінностями, але не меншою привабливістю. Ця подія стала для кожної країни-учасниці ще одним кроком до поширення рідного слова поміж інші культури, можливістю розширити горизонти та поділитися досвідом з іншими народами. І саме це дало змогу виконати основну місію цього Міжнародного фестивалю, яка виникла на перетині зазначених вище намірів організаторів заходу — хору «Акколада» й УОКЦ. Схвальні відгуки учасників, захоплення подією та зацікавленість у співпраці сповнюють їх надією запровадити щорічну традицію проведення Міжнародних музичних фестивалів і почати серію нових тематичних і молодіжних заходів.

Свідченням визнання й успіху цієї події є коментарі представників інших країн. «Ми ділилися з іншими громадами любов’ю до музики, представили свою рідну культуру та дізнались про інші. Щиро сподіваємось, що цим ми подарували задоволення слухачам», — зазначила Мадока Нішімура. За словами представника китайської громади, усі хори отримали «шанс спілкування, обміну думками та коментарями, а також можливість презентації музичних візиток кожної з країн». Своїми враженнями поділився й Богдан Генгало, так окресливши значення І-го Міжнародного музичного фестивалю: «Ця подія започатковує свято пісні. Такий обмін досвідом є пізнавальним і цікавим із музичної точки зору. Тому варто продовжувати тішити й слухачів, й учасників».

 Наталія Комар

About Author

MiCT

Comments are closed.

Leave A Reply

Loading...