Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Friday, Aug. 17, 2018

Вічне місто не оцінило «Вічного повернення» Кіри Муратової

Автор:

|

Листопад 22, 2012

|

Рубрика:

Вічне місто не оцінило «Вічного повернення» Кіри Муратової

17 листопада в італійській столиці завершився VII Римський міжнародний кінофестиваль. Найкращим фільмом кінофоруму стала стрічка американського фотографа й кінорежисера Ларрі Кларка “Дівчина з Марфі” (Marfa Girl). Режисер отримав статуетку “Золотого Марка Аврелія”.

Приз найкращому режисерові було вручено італійцеві Паоло Франкі. Найкращим актором професійне журі назвало француза Жеремі Елькайма, а найкращою актрисою стала представниця Італії Ізабелла Феррарі. Спеціальної премії вдостоєно картину Клаудіо Джованнезі “У Алі блакитні очі”.
У конкурсній програмі кіноогляду, який проходив з 9 листопада в головному концертному комплексі Вічного міста “Аудіторіум” і на інших майданчиках, були заявлені 15 фільмів, у тому числі робота Кіри Муратової “Вічне повернення. Кінопроби “, яка представляла Україну.
Український кінокласик Кіра Муратова сама повезла свою стрічку в Рим – вона любить повертатися в прекрасну італійську столицю. Бо повернення, каже, подовжують колишнє задоволення. От і свій новий фільм Кіра Георгіївна зняла за таким принципом. «Я люблю, коли йду по вулиці й чую гамми. Не шедеври грають, а гамми, що повторюються. Саме з цих фрагментів, що повторюються, складаються фуги Баха», – каже режисерка.
Майже весь фільм Кіри Муратової повторюється одна історія: чоловік через кілька років навідується до колишньої однокурсниці й бідкається, що не може обрати між дружиною та коханкою.
У стрічці знялася улюблена учениця й акторка Кіри Муратової – Рената Литвинова. Та й, загалом, у фільмі – справжній зорепад: Сергій Маковецький, Олег Табаков, Алла Демидова та Віталій Лінецький, а також Георгій Делієв, Ута Кільтер і багато інших відомих акторів. Навіть продюсер стрічки, який давно працює з Муратовою, у неї нарешті знявся.
На Римському фестивалі, зокрема його президент Марко Мюллер, дуже серйозно ставляться до Кіри Муратової. 2004 року фільм Кіри Муратової «Настройщик» був представлений на 61-му кінофестивалі у Венеції, у рік призначення Марко Мюллера його арт-директором. На жаль, його перехід перехід на Римський МКФ не став таким же доленосним для Муратової цьогоріч, її стрічка в підсумку не отримала жодної нагороди в основному конкурсі.
Цікаво, що ще до показу критики говорили, що «Вічне повернення» – одна з найкращих картин цього року. Можливо, фільм Муратової надмірно манерний у виконанні, але він – суворий за своєю структурою, цілісний і фрагментарний одночасно. Режисерка володіє рідкісним даром – уміє поєднувати сміх і сльози, наївність і мудрість, перетворювати буденність на поезію. «Повернення» Кіри Муратової, насправді, – вічне. Парадокс – від стрічки, у якій нічого не відбувається, неможливо відірватися. Фільм, немов воронка, затягує, залишаючи щемливе відчуття болю, без якого не буває справжнього мистецтва.
Нагадаємо, попередня картина Кіри Георгіївни “Мелодія для шарманки” стала володарем більш ніж десяти нагород авторитетних кінофестивалів, а також кінопремії “Ніка” як найкращий фільм країн СНД і Балтії.

Степан Коник

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply

Loading...