Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Saturday, Nov. 18, 2017

Український режисер віддає стрічку Delirium на суд журі

Автор:

|

Лютий 28, 2013

|

Рубрика:

Український режисер віддає стрічку Delirium на суд журі

25 лютого в португальському місті Порту стартував 33-й Міжнародний кінофестиваль «Фантаспорту», який завершиться 10 березня. Уперше в його історії буде показано українську стрічку: свою картину Delirium у конкурсній програмі «Тиждень режисерів» представить режисер Ігор Подольчак.

Для світу й для України
Фестиваль «Фантаспорту» входить в 25 найважливіших фестивалів світу. Крім того це – незвичайний кінофорум. Як правило, на ньому показують кіно, яке з тих чи інших причин не потрапило на інші кінофестивалі через свою “незвичність і дивність” для глядача. Свого часу на “Фантаспорту” демонструвалися “Дзеркало” Тарковського, “Сканери” Кроненберга, “Лабіринт Фавна” Гільєрмо дель Торо, а в категорії “Найкращий режисер” нагороди отримали Ларс фон Трієр, Педро Альмодовар і Дені Бойл.
У конкурсній програмі фестивалю «сусідами» Ігоря Подольчака будуть такі корифеї світового кінематографа, як Такасі Мііке і Кім Кі Дук. Та й він сам зі своєю стрічкою якнайкраще вписується у фестивальну ідею «дивного кіно». Адже на сьогодні Подольчак – найпровокативніший вітчизняний фільммейкер, який у своїх фільмах виходить далеко за межі кінематографу. Його стрічки наповнені вишуканими візуальними іграми, гіпнотичною атмосферою та сміливим відеоартом.
«У першу чергу ми вирішили показати фільм на одному з більш авторитетних фестивалів, які приймають стрічки за умови, що ті показуються вперше. Але серед українських фестів немає таких, які би позиціонувались настільки високо, – пояснює свій вибір щодо прем’єрного показу стрічки. – Думаю, що вперше в Україні Delirium буде показано на Одеському міжнародному кінофестивалі. Після цього ми плануємо організувати обмежений прокат.»

Ефект напівсну
У Delirium є й детективна інтрига, і лабіринти дивного будинку, і загадкові смерті. У перекладі з латинської Delirium означає “біла гарячка”, “маячня”. «Тим, хто любить Лінча і раннього Поланського, буде цікаво подивитися цей фільм. Delirium знято за мотивами повісті українського письменника, журналіста Дмитра Білянського «Індуктор», – розповів Ігор Подольчак. Утім, за словами режисера, він використав лише окремі сюжети із цього твору. «Ця повість дуже близька мені по духу, і певні її інтенції мене зацікавили. Коли я прочитав цей твір, то відчув співзвучність між нею та своїм режисерським уявленням. Однак в процесі роботи над фільмом я достатньо далеко відійшов від першоджерела», – уточнює Ігор Подольчак.
Режисер дуже багато експериментує у стрічці. «Весь фільм, окрім першої і останньої сцени, знято на спеціальну оптику, за допомогою якої ми в певних епізодах спотворювали зображення, а також міняли фокус всередині кадру. Усе це ми використовували, щоби відтворити на екрані ефект зміненого стану свідомості», – зазначає він.
Іще один концептуальний хід режисера – те, що всіх персонажів-чоловіків у стрічці озвучував один актор Віталій Лінецький: кожен із них є своєрідним “альтер его” головного героя.
Загалом, автор називає Delirium” фільмом-антитерапією: «Багато ефектів, які використано в цій стрічці, спрямовані на дратування глядача. Під час перегляду Delirium, як, власне і Las Meninas (попередня стрічка режисера. – Авт.), важливо витримати перші 15 хвилин, після яких і відбувається дещо гіпнотичний ефект. При цьому важливо додивитись картину до кінця.»

Львів – джерело натхнення
Основні зйомки були ще 2008-го року в передмісті Львова Брюховичах і в містечку Городку. «Львів для мене був джерелом натхнення, адже я народився та сформувався в цьому місті, – каже режисер. – А зараз це просто місце перебування – там я почуваюся абсолютно самодостатньо й займаюсь тим, чим хочу. Сучасні технології перед- і пост-продакшену дозволяють бути де завгодно, тож я не прив’язаний до кіноіндустрії. Коли ж справа стосується технічної бази, то треба їхати в Київ. Delirium я вирішив знімати під Львовом не через те, що це моє рідне місто, а тому що там – дуже зручна локація. У пошуках натури ми проїхали фактично все Закарпаття й знайшли багато цікавих місць. Проте в підсумку обрали Львів для мінімізації фінансових витрат.»
Бюджет стрічки склав близько 850 тис. євро. «Але точно порахувати вартість його створення неможливо, – зізнається п. Подольчак. – Адже я сам і ще певні люди працювали безкоштовно. Як і мій попередній фільм Las Meninas , цю стрічку знято без держпідтримки. Але я розумію, що це нетипово для українського кіно. Вже третя моя стрічка буде знята за підтримки Держкіно. А до цього бюджет своїх фільмів я збирав частково по друзях. Відсутність грошей при створенні Delirium компенсувалась наявністю часу. Тобто, я сам сидів і займався постпродакшеном. Хтось зі знайомих допомагав не грошима, а своїми силами. Наприклад, композитор безкоштовно написав музику.»
«Це – не перша наша спільна робота, – говорить композитор стрічки Олександр Щетинський. – Музика у фільмах Ігоря – це самостійний елемент. Вона утворює свою лінію. Іде паралельно й не завжди збігається з тим, що роблять інші компоненти. У цій стрічці музика починає фільм і завершує його, а в середині її взагалі немає».

Ще не кінець…
До слова, попередній фільм Ігоря Подольчака Las Meninas, що вийшов 2008 року, також був відзначений увагою міжнародних кінофорумів – його світова прем’єра відбулася в конкурсній програмі Роттердамського кінофестивалю. Після цього фільм узяв участь ще в 10 конкурсних і 18 офіційних програмах кінофестивалів по всьому світу.
Delirium і Las Meninas – кардинально протилежні фільми, хоча зняті в одному стилі. У першому – гарячі кольори, у другому – холодні. Las Meninas наповнено світлом і ультракрасою, а Delirium – навпаки, панічною антигармонією. Ці дві стрічки наче вкладаються в один цикл. «Схоже, що це буде трилогія, адже я вже почав працювати над третьою стрічкою, – ділиться планами режисер. – Усі вони будуть пов’язані чисто концептуально. Крім того, Las Meninas можна назвати музичною стрічкою, а Delirium – антимузичною. В останньому музика звучить лише на початку і в кінці. Протягом майже всього фільму немає жодного музичного звуку. Гадаю, що кожен митець все життя малює одну і ту саму картину, говорячи при цьому про одне й те саме, а насправді – про самого себе.
Ігор Подольчак розповів, що наступна його робота – фільм «Доміно», заснований на романі Андрія Білого «Петербург». На відміну від двох попередніх, що були зняті без підтримки держави, третя стрічка частково фінансуватиметься з держбюджету.

Соломія Даць

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply

Loading...