Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Friday, Nov. 16, 2018

Тривимірна драма

Автор:

|

Травень 01, 2013

|

Рубрика:

Тривимірна драма

Продюсерський центр «Авантелком» спільно з кінорежисером Олегом Фіалком вливаються в нову хвилю модив тривимірному кінематографі. Розпочати вирішено із соціальної драми – підрозділ центру компанія «Президент фільм Україна» стрічку «Алін» (попередня робоча назва – «Ріпка»). 

Про любов, що вбиває
Світ іде за трендом HD, 3D і голографії, зазначає директор «Авантелкому» Тетяна Бєлозьорова. «Нині нова хвиля попиту на 3D-контент, і в Україні в цьому сенсі – абсолютний голод. Водночас, кількість цифрових кінозалів стрімко зростає. Україна переходить на цифрове телебачення, і вже нікого не здивуєш 3D-телевізором у вітальні», – каже вона.
Стрічка «Алін» – соціальна драма про родинні стосунки. «Фільм про нещадну любов, яка вбиває, – розповідає продюсер стрічки Олег Фіалко. – У центрі історії – соціальні відносини. Ми часом не помічаємо, яким саме чином сімейні колізії призводять до не таких уже й гепіендівських, а часом – і сумних наслідків. Ми так любимо наших дітей, а вони – нас, що руйнівна сила цієї любові виявляється несподівано».
Сценарій фільму базується саме на історії родини, що розглядається в різних ракурсах. Один із них – погляд на життєву ситуацію дівчинки-індиго. Її роздуми доповнюють спостереження людей різних поколінь.

Усе буде значно дешевше
За словами Олега Фіалка, бюджет фільму складе близько мільйона доларів. Половину цих коштів має виділити держава, решту додає «Президент фільм Україна». Зазвичай 3D-виробництво вимагає додаткових коштів, однак у «Авантелкомі» стверджують: завдяки технологіям їхнього продюсерського центру з «Алін» усе буде значно дешевше.
«Ми виконуємо весь цикл робіт у 3D за ту ж ціну, за яку можна зробити два 2D-продукти. Якщо, приміром, знімаємо ролик, то клієнт отримує відразу два варіанти – у 3D і 2D версіях», – каже Тетяна Бєлозьорова. Саме їй належить ідея знімати фільм у двох – 2D й 3D – версіях. «Такі вимоги часу: нині, якщо ви не даєте продукцію в 3D, на Заході вас уже не розглядають як серйозний продакшн», – коментує директор «Авантелкома».
Режисером стрічки є Анна Акулевич. У роботі над «Алін» їй хочеться поекспериментувати: «Хотілося би відзняти так, як це відчуває глядач сьогодні. Нині актуальні кліпові переноси з одного часу в інший, і довгими планами Тарковського я би не зловживала». Драму «Алін» Анна Акулевич бачить зворушливою: «Це – не чорнуха й не депресивний фільм».

Україна – на передньому краї 3D
Зараз триває підготовчий період зйомок, проводяться кастинги та пошук локацій. Зірок із Голлівуду творці фільму не залучатимуть. Натомість, зосередяться на дебютах непрофесійних акторів. «Амбіцій щодо імен а-ля покійний Олег Янковський, аби глядачі порівнювали цю роботу з попередніми, у нас немає. Пріоритети інші: обличчя, натура, персонажі – усе має бути як у документальному творі», – пояснює Олег Фіалко.
Творці стрічки сподіваються, що «Алін» вийде за межі українського прокату. У команді «Президента» прогнозують позитивну дистрибуторську долю драми в 3D. Як приклад затребуваності 3D-технологій у кіно автори «Алін» наводять претензійний фільм «Лускунчик і мишачий король» Андрія Кончаловського. Критики відзначили його як дуже своєрідне трактування казки Гофмана, а в історію російського кінематографа «Лускунчик» увійшов як найдорожча картина, що зазнала фіаско в прокаті. А от перероджений у 3D «Титанік» зібрав у світовому прокаті майже мільярд доларів.
Із виробництвом «Алін» «Авантелком» прагне започаткувати нову еру в українському кіновиробництві, де ностальгійні для радянських глядачів фільми буде реалізовано на новому технічному (3D) рівні. «З усіх пострадянських республік Україна перебуває на передньому краї 3D-виробництва. І можна навести величезну кількість світових технологічних досягнень, у яких задіяні українські фахівці, – колоризація фільмів, їх цифрова реставрація, конвертація із 2D в 3D», – каже директор «Авантелкома».

Річ – не в технологіях?
Вітчизняні кіновиробники оцінюють ініціативи «Авантелкома» й «Президент фільм Україна» як експерименти, яким доведеться пройти ще дуже довгий шлях до рівня західних 3D-блокбастерів.
«Соціальна драма в 3D? Навіщо? Хіба головне в драмі – не людські переживання? – дивується продюсер компанії «Кінотур» Дмитро Колесников. – Успішне в плані касових зборів 3D-кіно – це “Пірати Карибського моря”, усілякі бойовики, екшени, анімаційні фільми. Такі блокбастери перш за все потребують значних бюджетів і високого рівня виробників». Він нагадує, що для зйомок української комедії «Ржевський проти Наполеона» було задіяно американських супервайзерів, а над російським «Вієм» у 3D чаклували німецькі фахівці.
Продюсер переконаний: корінь успішної реалізації «Алін», як і решти українських фільмів, – не в технологіях: «Питання – не в цифрі, плівці чи 3D, а в тому, що нашим кіномитцям сказати нічого. А щодо дистрибуторів, їм абсолютно неважливо, 3D в прокаті чи 2D».
Допоки українські картини в 3D касовими зборами нікого не вразили. Навпаки, розчарували дистрибуторів. Як стверджують представники Ukrainian Film Distribution, перша українська 3D-стрічка «Кохаю і крапка» пройшла в прокаті «дуже слабко»: «Відгуки на фільм були погані.» Отож в успішний прокат «Алін» вони не вірять не через те, що стрічка буде в 3D, а тому що соціальна драма взагалі не є найпопулярнішим жанром в Україні.

Дзвінка Камінь

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply

Loading...