Новини для українців всього свту

Monday, Sep. 28, 2020

Що готує ОМКФ-2014?

Автор:

|

Травень 08, 2014

|

Рубрика:

Що готує ОМКФ-2014?

Кадр зі стрічки Річарда Лінклейтера  «Хлоп'яцтво»

Цьогоріч кінофорум у Одесі святкує свій перший ювілей – він відбудеться вже вп’яте. Організатори Одеського міжнародного кінофестивалю обіцяють знову порадувати поціновувачів кінематографа розумним і цікавим кіно.

«Найсвіжіші» фільми арт-мейнстріму
Одеський міжнародний кінофестиваль було створено з метою підтримки та розвитку кінематографічного мистецтва й кіноіндустрії на території України. Фестивальна програма складається з міжнародної конкурсної програми, до якої входять повнометражні фільми з елементами гумору, і позаконкурсних програм, ретроспектив, спеціальних показів і інших супроводжуючих подій, затверджених дирекцією кінофоруму.
До конкурсу фестивалю відбирають «найсвіжіші» фільми напрямку арт-мейнстрім: вони доступні для широкого кола глядачів і мають безсумнівну художню якість. Витончено розказані історії є близькі як прихильникам традиційної кіномови, так і цінителям різних концептуальних витребеньок.
Як зазначають організатори, ОМКФ – це насамперед глядацький фестиваль, орієнтований на молодь, активних, думаючих і небайдужих людей. Саме на них розрахована фестивальна програма, сфокусована на “іншому” кіно й призначена формувати широкий світогляд — те, що потрібно громадянам, які будують нову країну. Вочевидь, своєї мети кінофестиваль у Одесі досягає: торік його відвідало понад 100 тисяч глядачів.

Про становлення громадянського суспільства
Цього року основний програмний фокус фестивалю, як і раніше, — арт-мейнстрім, повнометражні фільми високої художньої цінності, орієнтовані на масового глядача. «Ця концепція сформувалася в підсумку кількох років розвитку фестивалю, і з реакції аудиторії ми розуміємо, що саме такі стрічки потрібні нашим глядачам», — зазначила президент ОМКФ Вікторія Тігіпко. Серед програмних новинок — ретроспектива забутих українських шедеврів ХХ ст. й нова програма про становлення громадянського суспільства.
Фестиваль завжди пропонував своїм глядачам найактуальніший контент, тому 2014 року включить у програму кіно про роль громадянського суспільства в Україні й у світі. Документальні картини про революційні події в Україні покажуть у рамках позаконкурсної програми Way to Freedom (“Шлях до свободи”).
Зокрема, у цій секції відбудеться показ стрічки “Майдан”українського режисера Сергія Лозниці. Світова прем’єра фільму, робота над яким перебуває на стадії завершення, пройде в травні на 67-му Канському кінофестивалі у рамках програми “Спеціальні покази” офіційної селекції.
За словами Сергія Лозниці, “Майдан” було знято без фінансування й за наявності лише камери й звукорежисера. Для відображення протестів у Києві в грудні 2013-го – березні 2014 року режисер перервав роботу над великим проектом про трагедію Бабиного Яру, зйомки якого були заплановані на літо 2014 року.
Зазначимо, Сергій Лозниця — український режисер документального й ігрового кіно, який нині мешкає в Німеччині. 2010 року його повнометражний ігровий дебют “Щастя моє” став першим в історії українським художнім фільмом, який брав участь у основному конкурсі Канського МКФ. Друга участь Лозниці в конкурсній програмі Канн з фільмом “В тумані” (2012) принесла йому приз Міжнародної федерації кінопреси ФІПРЕССІ. Того  ж року Стрічка стала “Найкращим фільмом” Одеського міжнародного кінофестивалю.

Унікальний режисерський проект
Крім представлення своєї документальної стрічки, п. Лозниця візьме участь у 5-му Одеському міжнародному кінофестивалі як член журі міжнародної конкурсної програми. До міжнародної конкурсної програми відбираються тільки повнометражні фільми, завершені після 1 січня 2013 року, прем’єри яких не відбулися на території України на момент початку фестивалю. А учасником національного конкурсу може стати будь-який кінофільм українського виробництва або вироблений в копродукції з Україною, завершений після 1 січня 2013.
У межах міжнародної конкурсної програми на кінофестивалі в Одесі вперше покажуть фільм американського режисера Річарда Лінклейтера про дорослішання маленького хлопчика. “Хлоп’яцтво” режисер знімав протягом 12 років.
“Перші поцілунки, втрата цноти — я навмисне уникав сцен, які є у більшості фільмів про підлітків. Було цікаво спостерігати, як росли діти та як змінювався їхній стиль у одязі й музиці. Еллан (головний герой. – Авт.) навіть телефонував і питав, як підстригтися й чи носити сережку, — розказує 53-річний Річард Лінклейтер. Його стрічка стала неофіційним фаворитом цьогорічного 64-го Берлінського кінофестивалю. 15 лютого вона здобула “Срібного ведмедя” за найкращу режисуру.
Лінклейтер із 2002-го щороку документував буденне життя чотирьох героїв. У сукупності зйомки забрали 39 днів. Шестирічний Еллан Колтрейн росте просто на очах у глядачів. Він іде до школи, їде з дому. Батьки героя – розлучені. Його мати старіє, набирає вагу, тричі виходить заміж. Фільм триває 3 години й завершується 18-літтям юнака.

…і трохи Гічкока
На час Одеського міжнародного кінофестивалю знамениті Потьомкінські сходи стають величезним кінотеатром під відкритим небом, який збирає близько 15 тис. глядачів. Суботній кінопоказ творів світової класики в супроводі симфонічного оркестру – наймасштабніший захід ОМКФ. У різні роки тут було показано “Вогні великого міста” Чарлі Чапліна, “Метрополіс” Фріца Ланга й, звичайно ж, “Броненосець Потьомкін” Сергія Ейзенштейна.
Цього року на глядачів чекає зустріч із фільмом “Шантаж” від п’ятикратного номінанта на премію “Оскар” і найкращого режисера всіх часів в жанрі “трилер” Альфреда Гічкока.
“Шантаж”, або “любовна історія Скотланд Ярду”, як її описували продюсери, — унікальне кіно. Знятий 1929 року, цей фільм посів особливе місце у творчості “генія нуара”, ставши останнім німим і першим звуковим кіно маестро водночас. У процесі зйомок продюсер фільму Джон Максвелл закупив в Америці звукозаписну техніку — першу у Британії, — і Гічкок вирішив випробувати її, знявши другу, звукову, версію стрічки.
На фільм чекав комерційний тріумф і визнання кінокритиків, які після цієї роботи охрестили Гічкока одним із найвидатніших режисерів усіх часів. На 10-й хвилині фільму сам Альфред Гічкок з’являється в цікавому камео — він пасажир у вагоні метро, читає книгу, тоді як маленький хлопчик постійно йому заважає.
На Потьомкінських сходах у Одесі в супроводі симфонічного оркестру буде показана рідкісна німа версія, оригінальна плівка якої була відновлена національним архівом Британського інституту кіно (BFI) спільно з STUDIOCANAL.

Дзвінка Камінь

 

About Author

Meest-Online

Comments are closed.

Leave A Reply