Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Wednesday, Jun. 28, 2017

Любомир Левицький розповів, із чого почати знімати кіно

Автор:

|

Червень 01, 2017

|

Рубрика:

Любомир Левицький розповів, із чого почати знімати кіно

Любомир Левицький

Любомир Левицький, український режисер і член журі фестивалю «Де кіно. Епізод 2», провів майстер-клас про те, з чого почати знімати кіно.
Для того, щоб почати знімати, обов’язково потрібен сценарій, оскільки саме він є тим, без чого не обійдеться жоден кінопроект. Якщо він крутий, то будьте впевнені, що повз не пройде жоден продюсер або інвестор, адже вдалий сценарій, як класна локація для ресторану — місце потенційного заробітку.
Зверніть увагу, що вже на рівні сценарію дуже важливо закласти в нього видатки бюджету на реалізацію. Визначення вартості власного кіно дуже цінується в професійному світі, адже в кінобізнесі таланти без грошей нічого не варті, і навпаки. Саме тому пам’ятайте, щоб сценарій продавався, продюсерам має бути вигідно його знімати, а отже, чим малобюджетніший він, тим більше у нього шансів на інвестування.
Пам’ятайте, сценарій пишеться в спеціальних програмах, а не в Microsoft Word. Жоден продюсер не візьме читати сценарій, написаний у неправильному форматі. Спробуйте використовувати Final Draft, Fade In, Celtx.
Якщо не вмієте писати сценарії і у вас немає знайомих сценаристів — вчіться самостійно. Шукайте в мережі правильну літературу та тренуйтеся. Зокрема, беріть готові фільми і перекладайте їх у сценарії, а потім порівнюйте з оригіналом і шукайте власні помилки. Таким чином ви автоматично усвідомите структуру й інтуїтивно зрозумієте, як це працює. Не забувайте і про термінологію, читайте книжки про сценарну майстерність, аби розуміти професійну мову.
Боріться за вашу ідею на рівні синопсиса — це й є ваш сюжет фільму на одній-двох сторінках. Далі влаштуйте йому справжній краш-тест: спочатку розішліть усім знайомим і поцікавтеся їхніми враженнями від прочитаного, а потім покажіть синопсис ще й дистриб’юторам, аби збагнути, чи має ваше кіно комерційний потенціал.
Якщо ви режисер, у вас має бути режисерський трітмент, де покроково буде прописане ваше бачення зйомки цього кіно. Окремо необхідно детально розписати трітмент по сценах, де на різних картках (аркушах) ви розкладете кожну сцену вашого фільму. Це як полегшить методику зйомки, так і дасть можливість виписати ідеальний для вас сценарій.
Аби продати проект, вам не обійтися без презентації. Це має бути звичайний pdf-файл, зроблений в елементарному дизайні, який передає настрій майбутньої стрічки, з додаванням комерційної складової.
Необхідно знайти свою аудиторію. Дайте собі відповіді на такі запитання: кому потрібно те, що ви робите, хто прийде на це кіно і хто буде його дивитися. Не забувайте, що кіновиробництво — колективна робота, тому в цій сфері не можна бути егоїстом. Потратьте час, аби зібрати навколо себе класних людей. Потрібна сильна команда, якій ви довіряєте. Ви маєте ділитися своїм досвідом із іншими людьми і брати від них щось корисне для себе. Адже зрештою результат один на всіх, і про це важливо не забувати.
Можна бути суперталановитою особистістю, та якщо ви не навчитеся проштовхувати себе, то так і не отримаєте можливості реалізувати свої таланти. Заробляйте професійну репутацію і «купуйте» імідж «свого хлопця» в професійних колах/тусовках. Будьте своїм чуваком, та заразом і професіоналом.
Запам’ятайте, схема «я вмію все» знижує ваші шанси на успіх. Унікальність фахівця полягає в тому, що він круто робить щось одне, а заразом також працює і розвивається в інших напрямках.
Елементарний спосіб, який круто працює, — це візитівка. Друкуєте звичайну візитівку і пишете своє ім’я, контакти і ким хочете бути (режисером, продюсером, актором, художником-постановником, освітлювачем). Друкуєте їх у великій кількості і роздаєте всім і скрізь. Так, незважаючи на всі жарти знайомих та оточуючих, із часом ви почнете асоціювати себе з цією професією.
Є елементарний спосіб стати крутим фільммейкером упродовж одного року. Це кейсова система навчання. Вона працює за такою схемою: ви приходите в кінотеатр, дивитеся фільм, повертаєтеся додому, відкриваєте комп’ютер, створюєте папку з назвою фільму, який подивилися, і починаєте власний рісерч для збору максимально різноманітної інформації про стрічку: коли була створена, якими компаніями, яка їхня історія, які актори там знялися, чому вони там знялися, чому саме цих акторів зняли, чи знімав раніше режисер цих акторів, шукаєте бекстейджі, інтерв’ю акторів, режисерів, продюсерів, виробників, дистрибуторів, дивитеся прокат, аналізуєте, у яких країнах йде це кіно, переглядаєте бокс-офіси цього фільму. Так, у результаті у вас у голові складається об’ємний кейс про конкретний фільм із відповідями на всі можливі запитання.
Це система, яка зробить вас фільммейкером і дасть круті теоретичні та сучасні знання. За рік ви будете багато в чому орієнтуватися. Кінопрофесії — це як медицина. Тут потрібно дуже добре вивчити теорію, а теорія без практики не працює. Якщо існує правило успіху, то воно звучить приблизно так: «Стань вигідним». Усвідомивши, що ви вигідні комусь, знайте, що однією ногою ви вже на боці успіху.

Олексій Сімончук, «Телекритика»

About Author

Meest-Online

Loading...