Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Thursday, Dec. 13, 2018

«Із «Чужим» я провела 42 дні у підвалі»

Автор:

|

Листопад 21, 2018

|

Рубрика:

«Із «Чужим» я провела 42 дні у підвалі»

Юлія Мельник — одна з найталановитіших гримерів в Україні, яка навчилася цього мистецтва сама, з роликів у YouTube. Два роки тому виграла гранд на навчання в школі гриму у Лос-Анджелесі, отримала унікальні знання і вміння, і тепер хоче навчити цього українців.

Як усе починалося
Зустрічаємося з Юлією у неї вдома, у невеличкій київській квартирі. Тут народжуються фантазійні і трохи божевільні образи. Дівчина цілодобово проводить час у майстерні, працюючи над своїми героями. «Зараз уже грим почав розвиватися, матеріали хоча б стали завозити. Коли я починала цим займатися, нічого не було. Я замовляла матеріали з Америки, чекала кілька місяців, в цей час навчалася за роликами на YouTube, ліпила скульптури. Купила гіпс, зліпок робила, купила пластилін і в очікуванні матеріалів ліпила маску. Сім місяців «вбила», щоб навчитися через Інтернет, і все одно тямила, що цього мало, що не все розказують у цих роликах. Це дуже складна робота, високооплачувана. Немає сенсу ділитися своїми секретами просто так», — розповідає Юля.
Щоб отримати нові знання, вона вирішила шукати школу гриму за кордоном і намагалася дізнатися, чи є у голівудській школі мейкапу Cinema Makeup School якісь знижки. Там їй повідомили про проведення конкурсу Next level of Cosplay. Саме його вона і виграла за одноголосним рішенням глядачів і суддів. Перемогу їй допоміг здобути образ Білого блукача з «Гри престолів». На його створення гример витратила десять діб.
«Я відмовлялася від роботи, не спала весь цей час. У мене був дедлайн за заявкою на цей конкурс. Мені доводилося цілодобово не вилазити з майстерні, щоб його зробити і виграти. Це була моя не перша спроба виграти грант, до цього були ще дві», — згадує дівчина. Так вона отримала можливість навчатися у кращих голівудських майстрів у Лос-Анджелесі.

Навчання в США й «Оскар» у руках
Уперше до Штатів Юля поїхала, не знаючи розмовної англійської мови. Як вона сама каже, «три місяці мовчала, як риба», але добре знала професійну термінологію з тих же роликів на YouTube, тому все розуміла. Найбільше у процесі навчання їй запам’яталася особлива манера викладання голівудських майстрів.
«Там не закомплексовують, там не кажуть, що ти хибиш. Навпаки — завжди хвалять, перший час взагалі не могла второпати, за що хвалять, особливо, коли робила якусь не надто хорошу роботу. Насамперед називають десять компліментів, а потім кажуть, я що зробив не так. Вони намагаються так виховувати учнів, аби вони не боялися припускатися помилок, експериментувати», — пояснює дівчина.
Після закінчення навчання вона повернулася додому і продовжила свою роботу гримером в українському кіно і на місцевих проектах. А цієї осені знову поїхала до США, де поспілкувалася з творцями легендарного «Чужого», лауреатами кінопремії «Оскар» і побувала на студії, де створювали образи героїв фільмів «Людина-павук», «Дедпул», «Люди Х» тощо.
«Ця поїздка була більш плідною, ніж минула, коли я вчилася півроку. Цього разу я була лише місяць, трохи більше. Познайомилася з найкрутішими хлопцями, як у казці все. Змогла показати свої роботи, «Чужого» свого показала хлопцям, котрі робили оригінального «Чужого», — каже вона.
На студії Warner Brothers Юля сфотографувалася з «Оскаром», але сама каже, що він наразі не її. Поставила собі за мету отримати заповітну статуетку впродовж десятьох років. «Я його отримаю. Коли була в Америці, то спілкувалася з людьми, котрі отримували «Оскар». Питала в них поради, вони чимось допомагали, порадами з гриму. Коли бачила це все настільки близько, то розумію, що немає жодних меж, кордони лише всередині голови. Є люди, для кого навіть просто до Лос-Анджелесу поїхати — недосяжна мрія. А що в цьому такого? Просто взяти візу та поїхати», — зауважує вона.

42 дні в підвалі з «Чужим»
Своїм найвизначнішим образом українська гримерка називає «Чужого», який вразив навіть голівудських фахівців. «Мене друзі попросили попрацювати над ним для реклами. Бюджету у них не було, лише кошти на матеріали. Але незважаючи на це, я погодилася. Коли починала займатися гримом, мене дуже надихав Гіґер (Ганс Рудольф Гіґер — художник, лауреат премії «Оскар». — Ред.), котрий створив «Чужого». Я второпала, що треба хапатися за цей проект, хоч і заради забави. Я провела 42 дні в підвалі», — згадує вона.
У роботі допомагали найближчі — батько допомагав зробити рот монстра рухомим, а брат став моделлю. «Так вийшло, що навіть тих грошей, які були на матеріали, забракло. І я докладала свої», — додала гример.
Реклама зі створеним Юлією героєм так і не вийшла, але вона не шкодує про згаяний час і докладені зусилля — образ у США похвалили навіть творці оригінального монстра. «У мене питав Алек Гілліс (разом із Томом Вудраффом заснував відому компанію ADI, що займається спецефектами для фільмів. — Ред.), котрий його створив, із чого я робила, якою технікою користувалася, що за матеріали. Здивувався дуже. Я коли була в них на студії, розпитувала, чим вони покривали «Чужого», щоб він був таким слизьким. Побігла, купила в крамниці все, що треба», — поділилася українка.

Експерименти з гримом
Як виявилося, найстрашніше для акторів — не п’ятигодинне нанесення протезного гриму, а процес зняття індивідуального зліпка з обличчя. Добровольців для цього Юля знаходила серед своїх рідних і друзів. Коли вона тільки починала працювати з гримом і мала не всі знання та матеріалами для втілення своїх ідей, проходило все вельми екстремально. Щоб переконатися в безпеці зняття зліпка, тестувати нанесення гіпсу їй доводилося і на собі.
«Але були і курйозні моменти. Якось у мене була гостра необхідність зняти зліпок обличчя у сусіди, попросила прийти його хвилин на 15. Він тоді поспішав на День народження, але погодився! Я нанесла гіпс на змащене вазеліном обличчя і маска добре відійшла. Відправила його вмиватися, а тим часом тішилася ідеальному зліпку. Сусіда повертається після вмивання, а у нього наче засос на носі, який наступного дня виглядав ніби слід від удару», — сміється гример.
Не менш весела історія трапилася і за участю її брата, котрого вона також попросила стати моделлю для зліпка. «Він тоді поспішав на побачення, але погодився. Єдине, треба було наполегливіше просити його зголити щетину, але брат думав, що обійдеться. Я пишу прямий ефір, показую, як заливаю масу на обличчя. Дихав він через трубочки в роті. Усвідомила що маска не злізе просто так, тому мені довелося застосовувати найрадикальніші заходи. У хід йшов і молоток, й олію туди заливала, але щетина не відпускала маску від себе. Довелося розлучити їх канцелярським ножем — кожен міліметр, волосинку за волосинкою, дві з половиною години! Зараз використовую найкращі професійні засоби і це відбувається не так весело, як раніше», — додає дівчина.
Поки розмовляємо, вона створює ще один новий образ — зомбі до Геловіну. «Піддослідним кроликом» цього разу став актор Володимир Гладкий. Весь процес гримування триває майже три години, а накладку для героя використовувати можна лише раз. Тому, якщо знімальний процес триває кілька днів, на кожен із них робиться дублікат маски, а актора щодня годинами гримують по-новому. При цьому матеріали для роботи гримера дуже дорогі.
Зараз Юля міркує про те, щоб взяти собі кількох учнів і навчити їх усіх премудростей професійного пластичного гриму. «Наразі ще я нікому не довіряю, але коли я почну викладати, буду виховувати конкурентів», — каже вона.

About Author

Meest-Online

Loading...