Посилках з США в Україну

Новини для українців всього свту

Thursday, Feb. 21, 2019

Фільм, знятий у Харкові, шокує паризьку публіку

Автор:

|

Лютий 13, 2019

|

Рубрика:

Фільм, знятий у Харкові, шокує паризьку публіку

 

Кадр із фільму «Дау»

У Парижі тривають скандали, пов’язані з показом 700-годинного фільму «Дау» російського режисера Іллі Хржановського. Показ відклали через відсутність необхідного дозволу від префектури поліції. Стрічку планують демонструвати 24 години на добу без перерв. Журнал Le Monde звинуватив знімальну групу в насильстві над акторами та тваринами на знімальному майданчику, в т. ч. в зґвалтуванні художника Ендрю Ондрежака й відрубуванні голови живій свині.
Робота над «Дау» тривала майже десять років. Розробка ідеї почалася 2006 року, знімальний процес завершився 2011-го. За початковим задумом сюжет мав будуватися навколо радянського фізика, нобелівського лауреата Лева Ландау, чиє домашнє прізвисько Дау дало назву проектові, проте в процесі роботи знімальний майданчик став простором для експериментів з «машиною часу», яка перенесла акторів і статистів у своєрідне «сталінське Шоу Трумана».
Зйомки фільму відбувалися в Харкові. Там режисер Хржановський побудував маленьке уявне місто, яке імітує радянську Москву 1930-х рр. У центрі подій — Інститут теоретичної фізики, прототипом якого став Науковий інститут московського Інституту фізичних проблем, де Ландау працював під керівництвом ученого Петра Капіци. Щоб наголосити на тому, що це лише прототип, імена головних дійових осіб дещо змінені: Капіца став Крупицею, дружина Ландау Кора отримала ім’я Нора, а прізвище Ландау скоротили до Дау. Інші герої — реальні люди, чиї професії, взаємини й імена перенесли в радянський всесвіт «Дау».
Впродовж зйомок актори буквально жили на майданчику, носили одяг і навіть спідню білизну тих часів, харчувалися їжею, яку виробляло радянське громадське харчування, розраховувалися радянськими грішми, виданими на початку роботи. Журналістів, котрих допускали на майданчик, переодягали за модою тих років, а вночі за ними міг приїхати «воронок».
У процесі зйомок автори відходили від запланованого сценарію, а відеокамери ніколи не вимикали. Значна частина того, що відбувається на екрані — насильство, секс, страждання, випорожнення — не постановка. Це було зроблено для того, щоб дійові особи по-справжньому «прожили» темний період репресій і могли вирішити для себе, як би вони діяли в тій реальності. У декораціях того часу жили близько 300 осіб, серед них — відомі діячі культури, політики, вчені, співробітники правоохоронних органів Росії й України і навіть неонацист Тесак.
2018 року в Берліні показали п’ятигодинну версію фільму. Паризькі глядачі першими побачать увесь відзнятий матеріал.

About Author

Meest-Online

Loading...